۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کارآفرینی از دل دانه های روغنی| برپایی نمایشگاه ها به بازاریابی کمک می کند
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

کارآفرینی از دل دانه های روغنی| برپایی نمایشگاه ها به بازاریابی کمک می کند

بیرجند- جوان کارآفرین خراسان جنوبی که با برپایی یک کارگاه روغن گیری از دانه های گیاهی اشتغال زایی کرده است، گفت: برپایی نمایشگاه ها به بازاریابی کمک زیادی می کند.

بازار؛ گروه استان‌ها: نام کارآفرینی و اشتغال زایی که می‌آید بسیاری از افراد سرمایه های کلان و کارخانه و کارگاه های بزرگ به ذهنشان خطور می کند ولی در همین خراسان جنوبی جوانانی با همت و تلاش مضاعف و با سرمایه های کم برای خود و دیگران اشتغال زایی می کنند.

آنان با ذهن جست و جوگر خود نیازهای جامعه را می سنجد و براساس آن با راه اندازی یک کارگاه کوچک در حد توانشان در اقتصاد شهر و استان خود سهیم می شوند. گاه این کارگاه کوچک تراش سنگ های قیمتی است، زمانی کارگاه چرم سازی و زمانی نیز کارگاه روغن گیری از دانه با ارزش است.

دانه هایی که با فرآوری زمانی چون دانه های گنجد استفاده خوراکی از آن می شود و دانه هایی چون روغن فندوق و بادام در حوزه بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد.

مسیری که از هفت سال قبل آغاز شد

محمد حسین اربابی از جوانان کارآفرین خراسان جنوبی است که در کارگاه کوچک خود با روغن گیری از دل دانه های گران قیمت کسب و کاری راه انداخته است که مورد استقبال مردم و همشهریان بیرجندی نیز واقع شده است.

وی در گفت و گو با بازار با بیان اینکه از حدود هفت سال پیش(سال ۹۲) کارگاه خود را راه اندازی کرده است، بیان کرد: در کارگاه من از حدود ۴۰ دانه از جمله دانه گنجد، سیاه دانه، روغن آفتابگردان، روغن فندوق و پسته و...روغن گیری داریم که هر کدام از آن ها طرفداران خود را دارد.

اربابی با اشاره به اینکه برخی از این روغن ها چون روغن فندوق و بادام از نظر آرایشی و بهداشتی برای تقویت مو و پوست صورت مفید است، افزود: برخی از انواع روغن ها نیز جنبه تغذیه ای دارد.

این کارآفرین خراسان جنوبی بیان کرد: در کارگاه خود این محصولات را تولید و سپس بسیاری از آنان را در مغازه های داخل شهر بیرجند توزیع می کنم.

روغن های وارداتی گره در تولید

اربابی در زمینه مشکلات پیش روی کار خود اظهار کرد: بسیاری از روغن ها وارداتی است که این موضوع دو مسئله را پیش روی من گذاشته است نکته اول اینکه هزینه تمام شده تولید محصول را به شدت افزایش می دهد.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه در مورد برخی از دانه ها چون گنجد تولیدات داخل کیفیت بهتری دارد ولی با این وجود به جای تلاش برای افزایش تولید آن در داخل بیشتر این دانه ها از افغانستان و پاکستان و... وارد کشور می شود.

اربابی ادامه داد: به تجربه دریافته ام که دانه گنجد تولید داخل روغن دهی بیشتری نسبت به دانه وارداتی دارد که این واردات از جنبه ای ارز نیز از کشور خارج می کند.

جوان کارآفرین خراسان جنوبی با بیان اینکه برای شروع کار در ابتدای امر ۱ میلیون تومان از کمیته امداد وام گرفتم، یادآور شد: بعد از اینکه کار را گسترش دادم و از ظرفیت یک نفر دیگر در مجموعه استفاده کردم نیز ۱۰۰ میلون تومان دیگر به من وام دادند.

اربابی در پاسخ به این سوال که مسئولین چه اقدامی در راستای حمایت از جوانان کارآفرین باید بردارند، یادآور شد: به نظر من یکی از مهمترین کارها فراهم کردن زمینه فروش محصول است و برپایی همین نمایشگاه های مختلف چون نمایشگاه «اقتصاد به توان مردم» می‌تواند به این امر کمک کند.

شرایط دریافت سیب سلامت سهل تر شود

وی افزود: در همین نمایشگاه ها بسیاری از مردم و شهروندان با محصولات کارگاه ما آشنا می شوند و در طول سال نیز از ما خرید دارند.

این جوان کارآفرین خراسان جنوبی گفت: در حوزه کاری خودم دوست دارم بتوانم در سایر استان ها و شهرهای دورتر نیز محصولم را ارسال و به فروش برسانم و از این جهت به نظر من اگر شرایط دریافت سیب سلامت را آسانتر کنند کمک فراوانی به کار ما کرده اند.

جوان کارآفرین خراسان جنوبی ادامه داد: روغن هایی که ما از دانه ها تهیه می کنیم طبیعی و بدون هیچ گونه افزودنی است و از این نظر برای سلامتی مفید است و مردم نیز با درک این موضوع بیشتر از قبل به سراغ این گونه روغن ها آمده‌اند.

کد خبر: ۲۵۱٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha