۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کارگروه سوخت دریایی تشکیل شد
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

کارگروه سوخت دریایی تشکیل شد

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تشکیل کارگروه سوخت دریایی خبر داد و گفت: الزامات جدید بین‌المللی در حال تغییر نوع و کیفیت سوخت کشتی‌ها است.

به گزارش بازار، مجید علی‌نازی معاون امور دریایی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، درخصوص طرح گزارش‌دهی خودکار و برخط اضطرار دریایی، توضیح داد: با افزایش نیاز به عملیات جستجو و نجات دریایی و اقدام سریع برای نجات افراد و کشتی‌های مضطر ایجاد زیرساخت مدرن مدنظر قرار گرفت تا ضمن تهیه سیستم مدیریت جستجو و نجات دریایی بتوانیم هر لحظه ردیابی برخط از وضعیت عملیات موردنظر را داشته باشیم.

مانیتورینگ زنده تمامی شناورها و پروازهای بین‌المللی متردد در دریای‌عمان، خلیج‌فارس و دریای‌خزر
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از جمله موارد گزارش‌گیری‌های برخط و اتوماتیک از شرایط محیطی در اکوسیستم دریایی و امکان گزارش‌گیری از وضعیت تجهیزات از طریق مراجع بین‌المللی، می‌توانیم به مانیتورینگ زنده تمامی شناورها و پروازهای بین‌المللی متردد در دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر، مانیتورینگ زنده جریان‌های بادی قدرت و جهت باد در مناطق دریایی یاد شده و همچنین مانیتورینگ زنده جزر و مد در مناطق مربوطه اشاره کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: دسترسی به اطلاعات و نمایش پتانسیل‌های موجود، همسان‌سازی اطلاعات به صورت برخط مابین مراکز و قابلیت جستجوی شماره‌های ماهوره‌ای شناورها، بار و کانتینرها و دسترسی بانک اطلاعات دریایی موجود از دیگر موارد قابل اشاره است.

علی‌نازی در خصوص استفاده از هوش مصنوعی و مدیریت داده نیز گفت: در بخش تهیه نقشه‌های چگالی تردد سالیانه و تجمعی، ایجاد پنل‌های مدیریتی و اعزام شناور و پهپاد به صورت خودکار به موقعیت اضطرار و پایش و شبیه‌سازی عملیات جستجو و نجات دریایی، شبیه‌سازی حرکت لکه نفتی از جمله استفاده‌های هوش مصنوعی و مهندسی داده است.

طرح یکپارچه‌سازی نقشه‌ها و داده‌های دریایی
وی با اشاره به طرح یکپارچه‌سازی نقشه‌ها و داده‌های دریایی، توضیح داد: طراحی و تدوین زیرساخت داده‌های مکانی دریایی (MSDI) به عنوان یکی از تصمیمات و اقدامات مورد تاکید سازمان بین‌المللی هیدروگرافی در سطح بین‌المللی و شورای‌عالی صنایع دریایی کشور در سطح ملی در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به راهکارهای پیشگیرانه از استمرار آلودگی به دلیل استمرار آلودگی‌های ناشی از فرسودگی تاسیسات و خطوط لوله‌های نفتی در دریا، عنوان کرد: برنامه‌ریزی کوتاه مدت برای تعمیر و نوسازی خطوط لوله و خطوط انتقال زیرآبی، تخلیه نفت داخل لوله‌های خارج از سرویس و SBM غیرفعال که مقادیر زیادی نفت در آن‌ها وجود دارد از جمله مواردی قابل بیان است و اگرچه این روشها دارای هزینه است اما برای حفظ محیط‌زیست دریایی کشور و جلوگیری از مسائل حقوقی بین‌المللی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دریای‌عمان لازم و ضروری است و نهادهای متولی در این خصوص باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دریافت مجوز نهایی و تجاری دستگاه تصفیه آب توازن یک شرکت دانش بنیان ایرانی
علی‌نازی از دریافت مجوز نهایی و تجاری دستگاه تصفیه آب توازن یک شرکت دانش بنیان ایرانی خبر داد و گفت: در حال تعامل با شورای صنایع دریایی برای تجاری‌سازی دستگاه مربوطه و الزام نصب روی تعدادی از کشتی‌های ایرانی هستیم.

تشکیل کارگروه سوخت دریایی
وی با بیان اینکه به منظور تبیین نقشه راه آینده سوخت مورد نیاز ناوگان دریایی و صنعت بانکرینگ تشکیل کارگروه سوخت دریایی در حال پیگیری است، گفت: الزامات جدید بین‌المللی در حال تغییر نوع و کیفیت سوخت کشتی‌ها است و در این راستا، تبیین نقشه راه آینده سوخت مورد نیاز ناوگان دریایی و صنعت بانکرینگ امری بسیار مهم به شمار می‌آید.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha