۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
ایجاد خط کانتینری یخچالی از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای همجوار
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

ایجاد خط کانتینری یخچالی از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای همجوار

خرمشهر- مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از ایجاد و راه اندازی خط کانتینری یخچالی از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای همجوار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: علیرغم تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا و توقف فعالیتهای بندری و دریایی در بیشتر کشورهای جهان بندر خرمشهر توانست با راه اندازی خط کانتینری یخچالی و افزایش صادرات کالاهای کانتینری  تحریم ها را با تکیه بر تمام ظرفیت ها و زیر ساخت های مناسب این بندر کم اثرتر کند و ارز آوری بیشتری برای کشور رقم بزند.

وی تصریح کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری صادرات کالاهای کانتینری رشد ۳۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که بندر خرمشهر در زمینه صادرات و عملیات تخلیه و بارگیری توانست به رکورد بی سابقه‌ای در تاریخ فعالیت‌های این بندر دست یابد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: عمده کالاهای صادراتی غیرنفتی از بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همجوار را کالاهای فله خشک، کالاهای کانتینری خشک و کالاهای کانتینری یخچالی تشکیل می‌دهد.

اسعدی تاکید کرد: هم اکنون بخش قابل توجهی از صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق مسیر دریایی بندر خرمشهر صورت می‌پذیرد که نرخ حمل مناسب و کاهش تعرفه‌های تخلیه و بارگیری و نزدیکی مسافت به کشورهای همجوار جاذبه مطلوبی را برای سرمایه‌گذاران و صادر کنندگان فراهم کرده است.

کد خبر: ۲۵٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha