۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
روشن شدن مشعل نخستین چاه گازی در بخش خشکی میدان کیش

روشن شدن مشعل نخستین چاه گازی در بخش خشکی میدان کیش

با تلاش متخصصان شرکت های ملی حفاری ایران و نفت و گاز پارس ، مشعل نخستین چاه گازی در بخش خشکی میدان کیش روشن شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران،‌ مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: اجرای این پروژه به دلایلی دچار یک وقفه ۱۰ ساله شده بود که در دولت سیزدهم با توجه به تدبیر و برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و پیگیری و تصمیمات مدیرعامل شرکت ملی نفت در راستای تامین سوخت زمستانی و اطمینان خاطر در این زمینه در تکمیل پروژه و بهره‌برداری از آن شتاب بخشی به عمل آمد.

حمید رضا گلپایگانی افزود: در این ارتباط مراحل تکمیل ۱۳ حلقه چاه در این موقعیت با توجه به شرایط مخزن نیاز به طراحی و برنامه‌ریزی خاصی داشت که در نتیجه اجرای یک طرح ابتکاری در استفاده از سیال و تجهیزات درون چاهی ابداعی تحقق یافت و پیش بینی شده هر ماه دو حلقه چاه در دو کلاستر A و B تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو دستگاه حفاری ۶۹ و ۶۱ فتح ناوگان شرکت در میدان گازی کیش استقرار دارند، ادامه داد: عمق چاه تکمیل شده حدود ۴ هزار متر و فشار سطحی آن حدود ۶ هزار ۴۰۰ پوند بر اینچ مربع (PSI) است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: متخصصان و کارشناسان این شرکت و شرکت نفت و گاز پارس در اجرای تکمیل چاه های تعریف شده در پروژه ۱+۱۲ به استانداردهای تازه ای در تکمیل چاه های گازی دست یافتند که می تواند به عنوان تجربه ای گران‌سنگ در پروژه‌های آتی موجب شتاب بخشی در اجرا با ضریب ایمنی بالا شود.

میدان گازی کیش، شامل مخازن گازی کنگان و دالان واقع در جزیره کیش و آب‌های اطراف آن در خلیج فارس و در فاصله ۶۰ کیلومتری جزیره لاوان قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha