۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
اتمام ۱۱۸ ماده برنامه هفتم توسعه تا ابتدای هفته آینده
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اعلام کرد

اتمام ۱۱۸ ماده برنامه هفتم توسعه تا ابتدای هفته آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در زمینه رسیدگی به موادارجاعی برنامه هفتم توسعه در این کمیسیون و زمان اتمام این برنامه در مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه، با اشاره به بررسی برنامه هفتم توسعه و زمان اتمام آن در صحن علنی مجلس گفت: تاکنون مجلس به ۹۳ ماده از برنامه هفتم توسعه رسیدگی کرده است.

زمان اتمام ۱۱۸ ماده برنامه هفتم توسعه
وی تاکید کرد: ان شاءالله اگر در راستای رسیدگی به برنامه هفتم توسعه به خوبی و براساس زمان بندی پیش برویم شاید بتوانیم تا آخر هفته جاری و یا اول هفته جاری ۱۱۸ ماده برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی و به اتمام برسانیم.

۲۵ ماده الحاقی با نظر دولت تصویب شد
زنگنه با بیان اینکه از ۱۲۰ ماده الحاقی به برنامه هفتم توسعه ۲۵ مورد با نظر دولت تصویب شده است، تصریح کرد: در کنار این مواد، بخشی از موارد ارجاعی نیز وجود دارد که البته باید گفت این موارد کم هم نیست.

سخنگوی کمیسیون برنامه هفتم توسعه با اشاره به نحوه بررسی مواد ارجاعی برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق و پیگیری توصیه های رئیس مجلس شورای اسلامی در زمینه بررسی آنها بیان کرد: ما در زمینه مواد ارجاعی ابتدا متن مصوبه کمیسیون را پیش رو داریم و در ادامه تذکری که رئیس مجلس در زمینه ماده ارجاعی داده و علت برگشت بود را در نظر می گیریم همچنین در زمینه بررسی مواد ارجاعی نظرات مخالفین و موافقین و اخطارهای داده شده را مدنظر داریم، در ادامه با در نظر گرفتن نظر معاونت قوانین، معاونت نظارت، کمیته ها و کمیسیون، متن جایگزین را تنها برای رفع آن ابهام، لحاظ می کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین ما خیلی تغییراتی در محتوای مواد ارجاعی نخواهیم داشت و بیشتر تمرکز ما برای رفع ابهام در مواد خواهد بود البته برخی از این موارد احتمالا حذف خواهد شد.

زمان اتمام نهایی برنامه هفتم توسعه در مجلس
زنگنه در ادامه بیان کرد: با در نظر گرفتن مواد ارجاعی و در صورتی که هفته آینده صحن علنی مجلس برقرار باشد، احتمالا بررسی برنامه هفتم توسعه تا انتهای هفته آینده هم به طول انجامد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: ما همزمان و زمانی که برخی از مصوبات قطعی می شود، این موارد را برای شورای نگهبان و در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار می دهیم. همچنین جلساتی را هم بعضا با دوستان مجمع داشتیم و برخی توضیحات را ارائه کرده ایم.

وی با بیان اینکه کار در زمینه برنامه هفتم توسعه کار سنگینی است، بیان کرد: به تبع کارشناسان شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مشغول انجام کارها هستند با این حال این برنامه به طور رسمی بعد از اتمام مواد، به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۱٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha