۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
نخستین عرضه گاز مایع پتروپالایش گنگان در رینگ صادراتی بورس انرژی
در نشست شورای عالی برنامه‌ریزی و کنترل تولید مطرح شد

نخستین عرضه گاز مایع پتروپالایش گنگان در رینگ صادراتی بورس انرژی

نخستین محموله گاز مایع پتروپالایش گنگان از طریق کارگزاری خبرگان سهام در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه شد.

به گزارش بازار، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در نشست شورای عالی برنامه‌ریزی و کنترل تولید گفت: تولید زمانی برای بنگاه‌های اقتصادی ارزشمند است که مناسب با ظرفیت اسمی و رویکردهای اقتصادی محقق شود.

وی افزود: در شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها مهم‌ترین موانع احتمالی تولیدی مقدار خوراک واحدهای تولیدی است، زیرا موانع دیگر رفع شده است از این‌ رو چنانچه کشش بازار مناسب ارزیابی شود و خوراک به‌ مقدار کافی تخصیص داده شود تولید باید همچنان روند افزایشی تا حداقل سقف ظرفیت اسمی داشته باشد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با بیان اینکه رفتارهای میدانی واحدهای تولید متفاوت است، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال و در نشست‌های شورای تولید رویکردهای کلیدی، بیان و برنامه‌ریزی شد، از این‌ رو ضرورت دارد در نیمه دوم سال برنامه‌های عملیاتی معطوف به رویکردهای مطرح‌شده باشد.

بیات گفت: سال پیش تحقق ظرفیت اسمی به‌عنوان هدف بیان و در این مسیر حرکت آغاز شد، موانع تولید تا آنجا که به واحد تولیدکننده و گروه اقتصادی ارتباط می‌یافت، رفع شده است. هدف‌گذاری بعدی تبدیل واحدهای تولیدی به شرکت‌های نمونه کشوری است، بنابراین الزام‌ و تحقق این هدف از این‌ پس مورد توجه شورای تولید خواهد بود.

در ادامه این نشست، حمید قادری، مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان از عرضه گاز مایع پتروپالایش گنگان در رینگ صادراتی بورس انرژی از طریق کارگزاری خبرگان سهام خبر داد.

در بخش دیگری از این نشست، محمود نیکوسخن، مدیرعامل شرکت نفت جی اظهار کرد: این شرکت موفق به کسب رتبه برتر در بخش ایمنی و محیط‌ زیست (HSE) شده است.

در نشست ماهانه شورای تولید، مجموعه تولید شرکت نفت سپاهان ۶۲ هزار و ۷۸۸ تن، شرکت پالایش نفت جی ۹۶ هزار و ۲۵۰ تن، پتروپالایش کنگان ۱۳۶ هزار و ۸۱۰ تن و پتروشیمی خارک ۹۳ هزار و ۹۹۵ تن در شهریورماه اعلام شد.

دهمین نشست شورای عالی برنامه‌ریزی و تولید گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در محل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف با حضور رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها و ذبیح‌الله نعیمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف برگزار شد.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha