۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
استفاده از دارایی‌های راکد برای پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن تاکید کرد

استفاده از دارایی‌های راکد برای پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن

اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: باید با مولدسازی دارایی‌ها و درآمدها در زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی فاصله میان قدرت خرید مردم و قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهیم.

به گزارش بازار، روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن در کارگاه تخصصی نشست تخصصی نهضت ملی مسکن با موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت که در دومین روز این نشست برگزار شد، وجود اراضی و زمین را یک دارایی مهم در وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: این وزارتخانه ماموریت مهم تغییر کاربری اراضی را در نهضت ملی مسکن دارد و از سوی دیگر باید دسترسی‌ها را در حوزه حمل‌ونقل برای شهرها و شهرک‌های جدید افزایش دهد.

وی در ادامه بر مولدسازی دارایی‌ها و به کارگیری دارایی‌های راکد برای پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تامین زمین تاکید کرد و گفت: ظرفیت تولید مسکن روستایی و شهری در کشور حدود ۵۰۰ هزار واحد است که طبق قانون باید به یک میلیون واحد در سال برسد.

اکبری ادامه داد: از سوی دیگر باید فاصله بین قدرت خرید مردم و قیمت تمام شده مسکن کاهش یابد که این امر باید از محل مولدسازی دارایی‌ها تحقق یابد.

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسک افزود: باید منابعی برای تامین مسکن دهک‌های حمایتی ایجاد شود.

اکبری با تاکید بر هم‌افزایی بخش راه و مسکن گفت: خلق مسکن و حمل‌ونقل تندرو رابطه دارد و باید بتوانیم با هم‌افزایی میان حوزه مسکن و حوزه راه و حمل‌ونقل، مشکل جابه‌جایی بالای جمعیت در شهرهای جدید را برطرف کنیم.

وی افزود: باید با افزایش دسترسی به خدمات رفاهی بر اساس آمایش سرزمینی در شهرهای میانی با حمل‌ونقل به موقع و یا روش‌هایی مثل احداث شهرک در کنار راه‌های اصلی از این جابه‌جایی‌ها بکاهیم.

به گفته اکبری، مسکن مهر بر اساس صنعتی سازی ساخته شد اما رویکرد در نهضت ملی مسکن فراصنعتی است و به عبارت دیگر تولید انبوه همراه با سفارشی سازی و تنوع خواهد بود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن با اشاره به پدیده روستا شهرها، گفت: مردم در عصر کنونی ترکیبی از آسایش روستایی و خدمات رفاهی شهر را می‌خواهند و باید این رویکرد در ایجاد شهرک‌ها یا شهرهای جدید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha