۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
۹۰ درصد فرآورده‌های صنایع غذایی مشمول مقررات اجباری استاندارد است
مدیرکل دفتر صنایع غذایی سازمان ملی استاندارد:

۹۰ درصد فرآورده‌های صنایع غذایی مشمول مقررات اجباری استاندارد است

زنجان-مدیرکل دفتر صنایع غذایی سازمان ملی استاندارد،از سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان فرابخشی یاد کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد فرآورده‌های صنایع غذایی مشمول مقررات اجباری استاندارد است.

به گزارش خبرنگار بازار، زهرا پیروای ونک عصر یکشنبه در همایش مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی و خدماتی استان زنجان،گفت: موضوع استاندارد و برخورداری از مقررات اجباری یکی از ضرورت‌های فرآورده‌های صنایع غذایی است.

وی ابراز کرد: بیش از ۹۰ درصد فرآورده‌های صنایع غذایی مشمول مقررات اجباری استاندارد است.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ،گفت: نشانه‌گذاری اصلی‌ترین وسیله تبادل اطلاعات مابین تولیدکننده و مصرف‌کننده است و با اعمال نشانه‌گذاری بر روی محصولات، امکان ردیابی اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد، آگاهی در خصوص حساسیت‌زا بودن محصول و نیز اطلاع از زمان تولید و انقضای فرآورده فراهم خواهد شد.

ونک خاطرنشان کرد: آن دسته از واحدهای تولیدی که نشان ملی استاندارد در قالب پروانه کاربرد استاندارد را برای محصولات مشمول مقررات اجباری دریافت نکنند، پروانه کاربرد علامت استاندارد به صورت تشویقی اعطا می‌شود.

وی از سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان فرابخشی یاد کرد و بیان داشت: این سازمان مرجع رسمی تدوین نظارت بر اجرای مفاد استانداردهای ملی است.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ابراز کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ فرآورده غذایی و کشاورزی در فهرست مشمولان استاندارد اجباری فرآورده‌های صنایع غذایی قرار دارد.

ونک تاکید کرد: معتقدیم اطلاعات لازم در برچسب فرآورده‌ها باید به صورت شفاف، صحیح و قابل درک در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

کد خبر: ۲۵۰٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha