۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
تاکسی دریایی بین کشورهای حاشیه خزر راه اندازی شود
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران:

تاکسی دریایی بین کشورهای حاشیه خزر راه اندازی شود

ساری- توکلی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران راه اندازی تاکسی دریایی بین کشورهای حاشیه خزر را ضروری دانست.

احمد توکلی در حاشیه بازدید از مجموعه کشتی سازی صدرا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنعت کشتی سازی در مازندران هم زمان با دولت سیزدهم وارد مرحله جدیدی شده است، اظهار کرد: این صنعت برای شمال کشور بسیار حائز اهمیت و کاربردی است و با توجه به برخورداری شمال کشور از موهبت دریا، ساخت کشتی سازی در این منطقه می‌تواند به توسعه سفر و تجارت و اقتصاد دریایی کمک کند.

وی از ورود کشتی سازی صدرا به ساخت کشتی های تفریحی خبر داد که هم اکنون در حال ساخت است، افزود: با توجه به اینکه توسعه گردشگری و سفر دریایی از منویات استاندار مازندران است، ساخت کشتی تفریحی در استان می‌تواند موجب کاهش هزینه این بخش شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه کشتی سازی صدرا با وضعیت فعلی ظرفیت ساخت دو فروند کشتی تفریحی در سال را دارد، یادآور شد: هدایت بخش خصوصی مشتاق اجرای طرح گردشگری دریایی برای سفارش خرید ناو تفریحی، موجب افزایش ظرفیت تولید کشتی سازی صدرا در بخش کشتی های تفریحی می‌شود.

توکلی راه‌اندازی تاکسی دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر برای توسعه گردشگری کشورهای منطقه را ضروری دانست و تصریح کرد: برای برنامه ریزی و مقدمات این طرح، نیاز به رایزنی منطقه ای و توجه به دیپلماسی گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه کشتی سازی صدرا هم اکنون خط تولید و تعمیر کشتی های باری دارد که از واحدهای فعال کشتی سازی کشور است، بیان کرد: هم چنین بازسازی کشتی‌ کشورهای حاشیه دریای خزر نیز در این واحد در حال انجام است که ارز آوری خوبی برای کشور دارد.

کد خبر: ۲۵۰٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha