۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
استعلام خرید و واردات تجهیزات پزشکی از وزارت صمت
مدیرکل دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت اعلام کرد

استعلام خرید و واردات تجهیزات پزشکی از وزارت صمت

مدیرکل دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت گفت: وزارت بهداشت برای خرید نیازمندی‌های تجهیزات پزشکی مراکز دولتی، استعلام ساخت داخل را از وزارت صمت پیگیری می‌کند.

به گزارش بازار، عبدالناصر آزادبخت مدیرکل دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت به دلیل اینکه دارای جایگاه قانونی در کشور است متولی تولید همه حوزه‌ها به خصوص تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: بر اساس الزام قانون حداکثری حمایت از توانمندی تولید داخل، همه دستگاه‌های اجرایی و حتی دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیئت امنای ارزی به استفاده و خرید تجهیزاتی که دارای تولید داخل هستند، موظف شده اند. این قانون در قسمت‌های مختلف صنایع چه در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است و با مجموعه وزارت بهداشت و هیئت امنای ارزی در این باره همکاری لازم را داشته ایم.

آزادبخت اضافه کرد: در حال حاضر برای خرید مواردی که نیازمند مراکز دولتی است، همکاران وزارت بهداشت استعلام ساخت داخل را از وزارت صمت پیگیری می‌کنند و وزارت صمت در دبیرخانه هیئت نظارت، مواردی را که وزارت بهداشت نیاز به خرید دارد بررسی کرده و در صورتیکه توانمندی تولید داخل، دارای تاییدیه و پروانه وزارت صمت و بهداشت، موجود باشد، تکلیف می‌کنیم از محصولات داخلی استفاده کنند؛ البته وزارت بهداشت می‌تواند با رعایت قوانین به منظور تامین نیاز ضروری کشور، مواردی را که در داخل، امکان تولید ندارد، اقدام به واردات کند.

مدیرکل دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت گفت: مکاتباتی با وزارت بهداشت درباره صدور مجوز به واردات یونیت‌های دندانپزشکی داشته ایم به خصوص با رئیس سازمان غذا و دارو و همچنین مدیرکل دفتر ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو؛ قرار است مدارک و مستندانی را برای این وزارتخانه ارسال نمایند که در دبیرخانه هیئت نظارت بررسی شود و پس از تکمیل مستندات در کمیته مربوطه، نتیجه را اعلام می‌کنیم.

کد خبر: ۲۵۰٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha