۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
 حل مشکل تامین مالی سد نمرود؛ تکمیل روند ساخت تا پایان امسال
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفتگو با بازار:

حل مشکل تامین مالی سد نمرود؛ تکمیل روند ساخت تا پایان امسال

رضوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نمرود خبر داد و گفت: در صورت دریافت ۵۰ میلیارد تومان وام از بانک ملی ساخت این سد تا پایان سال تمام می شود و فقط استملاک زمین‌ها باقی می ماند.

بازار؛ گروه انرژی: سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفتگو با بازار به تشریح آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های استان تهران پرداخت و گفت: با توجه به رشد جمعیتی که در تهران شاهد آن هستیم اگر پروژه‌های آبی به صورت جدی پیگیری نشود، به طور قطع در سال‌های آینده تامین آب شرب با مشکل مواجه خواهد شد و در برخی از مناطق افت شدید فشار آب خواهیم داشت.

او با اشاره به وضعیت خوب مخازن آبی کشور، ادامه داد: بسیاری از مردم تصور می‌کنند حالا که سطح بارندگی‌ها مناسب است دیگر نیازی به مدیریت مصرف نیست. اما باید توجه داشت که مشکلات و محدودیت‌های بسیار در انتقال آب داریم. به عنوان مثال اگر تصفیه خانه ششم امسال وارد مدار نمی‌شد به طور قطع در تامین آب پایتخت نشین‌ها با مشکل مواجه می‌شدیم.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد نمرود
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین در ادامه سخنان خود در رابطه با آخرین وضعیت سد نمرد هم گفت: برای این سد که پیشرفت حدود ۶۵ درصدی داشته چیزی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است. البته برای تکمیل آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

به گفته او، دولت حدود ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص داده و قرار است که مابقی آن هم از محل ماده ۵۶ یعنی دریافت تسهیلات از نظام بانکی تامین مالی شود. بر همین اساس مذاکراتی با بانک ملی انجام و تقریبا نهایی شده و قرار است که حدود ۵۰ میلیارد تومان وام دریافت کنیم.

رضوی گفت: در صورتی که بانک با ما همراهی کند و هرچه سریع‌تر موفق به دریافت تسهیلات بانکی شویم، احتمال اینکه این سد امسال به پایان برسد هم وجود دارد. در غیر این صورت نیمه نخست سال آینده این سد بهره برداری می‌شود. بعد از آن فقط مساله استملاک زمین در حوالی این سد باقی می‌ماند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تخلیه روستای سله‌بن، گفت: به دنبال این هستیم که به اهالی این روستا که حدود ۱۶۰ خانوار هستند، زمین داده  و پول کمتری پرداخت کنیم؛ در همین راستا مذاکراتی را با بنیاد مسکن انجام داده‌ایم.

انتشار فراخوان برای جذب سرمایه گذار در دو پروژه بزرگ
رضوی در ادامه همچنین با اشاره به جذب ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای تکمیل پروژه انتقال پسآب از تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت ورامین  خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت منابع اجرای این پروژه متوقف شده بود. اما بعد از جذب سرمایه گذار این مشکل حل و لوله‌های این طرح خریداری و در حال نصب است.

به گفته او، چنانچه وضعیت اجرای طرح با همین سرعت ادامه پیدا کند تا پایان سال شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در ادامه سخنان خود اعلام کرد که به زودی فراخوان‌هایی را برای جذب سرمایه گذار در دو پروژه سامانه شرقی و غربی تامین آب تهران منتشر خواهد شد.

اقتصاد آب درست نشود، مصرف مدیریت نمی‌شود
این مقام مسئول که معتقد است باید به سمت اقتصاد آزاد آب حرکت کنیم، در پاسخ به این سوال که آیا جامعه کشش افزایش قیمت آب را دارد، می‌گوید: در حال حاضر در برخی از بخش ها  این اتفاق در حال رخ دادن است. به عنوان مثال در بخش صنعت صنعتگران آبی را که با تانکر به شهرک‌های صنعتی حمل می‌شود را مترمکعبی ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کنند. در حالیکه که اگر قرار باشد این آب به صورت لوله کشی در اختیار آنها قرار گیرد حتی حاضر نیستند برای هر مترمکعب آن ۳ هزار تومان هم پرداخت کنند.

به گفته او، تا زمانی که اقتصاد آب در کشور اصلاح نشود نمی‌توان امیدی به مدیریت مصرف داشت.

کد خبر: ۲۵٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha