۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹
برداشت میگو در گلستان ۲۳درصد افزایش یافت| استحصال ۳۷۵۰ تن وانامی
فرماندار گمیشان خبرداد؛

برداشت میگو در گلستان ۲۳درصد افزایش یافت| استحصال ۳۷۵۰ تن وانامی

گمیشان- سقلی، فرماندار گمیشان از صید و استحصال سه هزار و ۷۵۰ تن میگو از مجتمع پرورش میگو این شهرستان خبر داد و گفت: رشد ۲۳ درصدی تولید میگو در گلستان به ثبت رسید.

امید سقلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته تولید میگو در سایت گمیشان سه هزار و ۵۰ تن بود که این عدد با رشد ۲۳ درصدی به سه هزار و ۷۵۰ تن افزایش یافت.

فرماندار گمیشان گفت: انباشت گل و لای در کانال‌های آب‌رسان، یکی از مشکلات اساسی و همیشگی سایت چهار هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان است که با تلاش مسئولان استانی این کانال‌ها امسال به طور کامل لایروبی شده و این امر یکی از دلایل افزایش تولید تلقی می شود.

سقلی افزود: در دوره برداشت و فرآوری شاهد اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر از بومیان منطقه بودیم و در حال حاضر هم حدود ۲۰۰ نفر از بومیان در مراکز فرآوری شاغل هستند.

وی گفت: بر اساس ستاد میگوی گلستان، دو مزرعه با مجموع مساحت ۴۰ هکتار به شرکت های تعاونی بومی واگذار شد که هر یک از این تعاونی ها حدود ۱۵ عضو دارند.

فرماندار گمیشان افزود: بر اساس مصوبات ستاد میگوی گمیشان ۱۸ لاگون (مزرعه ) نیمه تمام که سرمایه‌گذاران آن تعهدات خود را انجام نداده بودند خلع ید خواهد شد.

سقلی ادامه داد : فرایند قضایی و حقوقی خلع ید این مزارع در دست اقدام است و بر اساس دستور استاندار گلستان مقرر است که پس از خلع ید به بومیان واگذار شود.

وی ادامه داد: در فاز دوم شش هزار هکتار که بزودی عملیات اجرایی ان آغاز می‌شود قرار بر آن است بخش زیادی از مزارع در اختیار بومیان قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha