۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

استانبول یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانیان با ویژگی‌های منحصربه‌فردی‌ست که سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد ز

به گزارش بازار، استانبول یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانیان با ویژگی‌های منحصربه‌فردی‌ست که سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. این شهر که بخشی آن در آسیا و بخشی در اروپا قرار گرفته‌است، شهری بزرگ، زیبا و توریستی است و دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است. استانبول شهری‌ست که هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از سفر به آن لذت ببرد. پس با ما باشید تا این شهر دوست‌داشتنی را بهتر بشناسیم.

آثار تاریخی به‌ جا مانده از عثمانیان

شهر استانبول، شهری تاریخی با آثار تاریخی بسیاری به شمار می‌آید؛ بخش بزرگی از این آثار و بناهای زیبا و ارزشمند مربوط به دوره‌ی عثمانیان هستند. عثمانیان حدود ۶۰۰ سال بر ترکیه حکومت کردند و در این مدت از قدرت زیادی برخوردار بودند. شیوه‌ی معماری عثمانی در همین دوران مشهور شد و به کشورهای دیگری مانند مصر، مجارستان و تونس نیز راه یافت. از امپراتوری عثمانیان در استانبول آثار فوق‌العاده‌ای به جا مانده است. «کاخ توپکایی» که زمانی مقر پادشاهی عثمانیان در استانبول بوده، «مسجد ایاصوفیه» ‌ی شگفت‌انگیز که امروزه نماد شهر استانبول شناخته می‌شود، «کاخ دولما باغچه»، «مسجد آبی»، «برج گالاتا»، «مسجد رستم پاشا» و «برج دختر»، همگی جزو جاذبه‌های تاریخی باقی‌مانده از دوره‌ی عثمانیان هستند.

غذاهای خوش‌طعم ترکی

کمتر کسی‌است که آوازه‌ی غذاهای ترکی را نشنیده باشد و استانبول قطعاً بهترین جایی است که می‌توانید غذای ناب ترکی را با بالاترین کیفیت امتحان کنید. در این شهر می‌توانید انواع غذاهای محلی را در رستوران‌های مجلل و یا به صورت غذای خیابانی میل کنید. همچنین به جز انواع غذاهای ترکی، برندهای فست‌وفود بزرگ و مهمی مثل مک‌دونالد، برگر کینگ و پیتزا هات نیز در استانبول شعبه دارند. تنوع غذاهای ترکی در استانبول به قدری بالاست که هر کسی با هر سلیقه‌ای از این غذاها لذت خواهد برد.

غذاهای گیاهی، دریایی، کباب‌های لذیذ و شیرینی‌های خوش‌طعم ترکی مانند باقلوا، در خیابان‌های زنده‌ی شهر استانبول با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا به دست مشتریان می‌رسند. از معروف‌ترین کباب‌های ترکی، دونر کباب و آدانا کباب است. پیتزای ترکی نیز محبوبیت بسیاری در میان مردم محلی و گردشگران دارد. باقلوا، کنافه‌ی ترکی و قهوه‌ی ترک نیز از دیگر خوراکی‌های لذیذی هستند که می‌توانید در سفرتان به استانبول امتحان کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از طریق لینک https://safarmarket.com/tours/istanbul انواع تورهای استانبول را در سفرمارکت ببینید تا بتوانید بهترین گزینه برای سفری به‌یادماندنی را انتخاب کنید.

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

آثار به ‌جا مانده از امپراطوری بیزانس

به جز آثار تاریخی دوره‌ی عثمانی، از دوره‌ی بیزانس نیز در استانبول آثاری به جا مانده‌است. وجود آثار تاریخی متنوع از چندین امپراطوری، باعث شده تا با گردش در شهر استانبول بتوانید در تاریخ و دوران مختلف سفر کنید. شهر استانبول در دوره‌ی بیزانسی قسطنطنیه نام داشته است و بناهای «ایا ایرنه»، «آب انبار باسیلیکا»، «قنات والنس» و «کلیسای چورا» از معروف‌ترین آثار تاریخی باقی‌مانده در این دوران هستند. عمده‌ی آثار به‌جامانده از دوزان بیزانس در شهر استانبول در منطقه‌ی «فاتح» این شهر قرار گرفته‌اند.

موزه‌ها و گالری‌های هنری

استانبول دارای موزه‌ها و گالری‌های ارزشمندی است که در آن آثار مهمی از ترکیه و کشورهای دیگر به نمایش درآمده‌اند. از آن‌جایی که این شهر قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد، در موزه‌های آن نیز آثار ارزشمند فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌تواند برای آشنایی با تاریخ ترکیه بسیار جذاب باشد. شهر استانبول موزه‌های معروفی در سطح جهانی دارد که به شما پیشنهاد می‌کنیم با رزرو پرواز تهران استانبول از موزه‌های مهم این شهر مانند «موزه‌ی کاخ توپکایی»، «موزه‌ی پرا»، «موزه‌ی هنرهای مدرن»، «موزه‌ی مادام توسو» و «موزه‌ی راحمی کوچ» دیدن کنید.

سواحل زیبای استانبول

سواحل زیبای استانبول یکی از مهم‌ترین دلایلی است که گردشگران به این شهر سفر می‌کنند. برای مثال ساحل بورک درمجاورت دریای سیاه محل مناسبی برای تفریحات آبی و ساحلی مانند شنا در دریا، کایت‌سواری، قایق‌سواری، والیبال ساحلی، فوتبال و انواع موج‌سواری است. از آن‌جایی که این بخش از دریا تا فاصله‌ی ۱۰۰ متری از ساحل کم‌عمق است، بسیاری از گردشگران برای شنا به این ساحل می‌آیند.

ساحل تروبلو یکی دیگر از سواحل فوق‌العاده‌ی استانبول با دیدنی‌های بسیار است. در این ساحل، به خصوص در فصل تابستان، مراسم و نمایش‌های زنده‌ی بسیاری برگزار می‌شوند و رستوران‌ها و کافه‌های این ساحل با چشم‌اندازی زیبا، طراحی داخلی چشم‌نواز و موسیقی زنده از مهمانان پذیرایی می‌کنند. درصورتی‌که در فصل تابستان قصد سفر به استانبول را داشتید، خرید بلیط چارتر هواپیما را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با این روش سفر راحت‌تری به این شهر داشته باشید و با آرامش خاطر از ساحل دیدن کنید.

ساحل دالیای استانبول مناسب افرادی‌ست که علاقه‌مند به لذت بردن از آرامش سواحل هستند. البته علاوه بر این آرامش، در ساحل دالیای استانبول، تفریحاتی همچون قایق‌سواری، موج‌سواری و والیبال ساحلی نیز در این ساحل جریان دارد.

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

امکان خرید باکیفیت در استانبول

استانبول شهری است که همه‌ی افراد با علایق و خواسته‌های متفاوت را شیفته‌ی خود می‌کند؛ پس طبیعی است که بسیاری از افراد برای خرید از مراکز خرید باکیفیت استانبول به این شهر سفر کنند. از مراکز خرید بزرگ، مدرن و لوکس گرفته تا بازارهای محلی و سنتی، در استانبول خرید هرگونه جنس و کالایی از هر مکانی ممکن است.

بازار بزرگ استانبول که با نام «کاپالی چارشی» نیز شناخته می‌شود با ۶۱ ردیف و ۴۰۰۰ مغازه، یکی از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین نقاط توریستی شهر است که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار توریست از آن دیدن می‌کنند. در این بازار اقلام مختلفی مانند فرش، منسوجات و کالاهای چرمی وجود دارد. همچنین اگر اهل گشت و گذار در پاساژهای بزرگ هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما به مراکز خرید شناخته‌شده‌ی این شهر مانند «مرکز خرید فروم»، «اوتلت اولویوم استانبول» و «مرکز خرید کانیون مال» سر بزنید.

کلام آخر

استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی در جهان است. این شهر ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که هرکدام در نوع خود منحصربه‌فرد هستند. از آثار تاریخی متنوع از دوره‌های مختلف تاریخی گرفته تا سواحل زیبای استانبول و همچنین مراکز خرید بزرگ و بازارهای سنتی‌اش، همه از مواردی هستند که شهر استانبول را به یکی از مقاصد مهم و محبوب گردشگری در جهان تبدیل کرده‌اند. مطمئناً هر کسی با هر سلیقه و در هر سنی از سفر به شهر تاریخی و توریستی استانبول، نهایت لذت را خواهد برد.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha