۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
برقراری «بیمه بیکاری» برای کارگران خسارت دیده از سیل در سیستان و بلوچستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برقراری «بیمه بیکاری» برای کارگران خسارت دیده از سیل در سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از برقراری بیمه بیکاری برای کارگران واحدهای تولیدی آسیب دیده از سیل در این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: حسب دستور و تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لحظات اولیه وقوع سیل در استان‌ سیستان وبلوچستان تمام امکانات زیر مجموعه‌های وزارتخانه در اختیار تأمین نیازهای هموطنان سیل زده قرار گرفته و تا رفع نیازها، کمک رسانی ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: تمامی کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که در اثر سیل، بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های آنها آسیب دیده، تا بازسازی و رفع مشکل و بازگشایی کارگاه برای دریافت مقرری بیمه‌بیکاری، نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حادثه بیکار شدند، با رعایت سایر شرایط مقرر می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با تاکید دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگروهی ویژه برای پیگیری مشکلات سیل زدگان استان تشکیل شده است که توسط معاون برنامه ریزی اقتصادی وزارت متبوع دنبال می شود.

جهاندیده همچنین از سفر️ نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راس هیئتی، به مناطق سیل زده استان خبر داد و افزود: با توجه به سیل اخیر در استان‌های شرقی کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیأتی مرکب از نمایندگان، معاونت‌ها، سازمان‌ها، صندوق‌ها و بانک‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به سرپرستی کریم یاوری، مشاور و نماینده ویژه خود، مأمور بررسی، کمک و خدمت رسانی به مناطق سیل زده کرد.

کد خبر: ۲٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha