۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
۹۳ درصد مردم تحت پوشش بیمه خدمات سلامت قرار دارند
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

۹۳ درصد مردم تحت پوشش بیمه خدمات سلامت قرار دارند

معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ٩٣ درصد از مردم تحت پوشش بیمه خدمات سلامت قرار دارند، گفت: تورم در حوزه بهداشت و درمان در مقایسه با تورم کشور، پایین‌تر است.

به گزارش بازار، بهروز رحیمی در همایش معاونین توسعه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی وزارت بهداشت، برگزار شد، افزود: تلاش ما با اجرای برنامه های مختلف، کاهش پرداختی از جیب مردم است.

وی با اشاره به لزوم کار و تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم و حفظ و ارتقای سلامت جامعه، تاکید کرد: برای تحقق برنامه ها و اولویت های سلامت، نیازمند پیگیری های ویژه، تخصیص و مدیریت منابع هستیم.

رحیمی اظهار داشت: توانمندی های حوزه سلامت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار و در دنیا بی نظیر است و باید علاوه بر بودن در کنار مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، در جهت کمک به آنها در قالب محموله های بشردوستانه، دارویی، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی کار کنیم که اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دولت مردمی پس از ۱۵ سال معطلی، ادامه داد: مشکلات دیگر جامعه خدوم پرستاری نیز در حال پیگیری است و امیدواریم همه دستگاه های ذیربط در این زمینه با وزارت بهداشت، همکاری لازم را داشته باشند تا دغدغه این قشر زحمتکش، کاهش یابد.

رحیمی به وضعیت منابع مالی دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: معاونین توسعه دانشگاه ها باید تلاش کنند که بودجه مورد نیاز اجرای برنامه های سلامت در استانها، تامین و مدیریت شود تا خللی در اجرای این برنامه ها و همچنین سلامت مردم، ایجاد نشود.

وی تحقق سیاست های جمعیتی و همچنین اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را از مهمترین اولویت های وزارت بهداشت در دولت مردمی دانست و اظهار داشت: از نخستین روزهای تصویب این قانون، قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده و مصوبات بسیار خوبی هم داشته است که انتظار داریم این مصوبات به طور کامل در دانشگاه ها، اجرایی شوند.

رحیمی با اشاره به اجرای طرح دارویار در دولت مردمی به منظور مردمی سازی یارانه های دارو، گفت: این طرح با موفقیت اجرا شد و امیدواریم بودجه مورد نیاز این طرح به طور کامل به وزارت بهداشت اختصاص یابد.

کد خبر: ۲۵۰٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهرام IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      0 0
      احتراما پس چرا من پیرمرد ایثارگر دوران جنگ بیکار و بیمارکلیه و قلب واعصاب مستاجر و.....و..... را تحت حمایت قرار ندادید یعنی وقتی برا تمدید تاریخ دفترچه مراجعه کردم شرکت پست مسئولش گفت که بای دومیلیون تومان پول پرداخت کنید اینم شماره کد ملی بنده که مر م باور کنم راست میگم همه حرفاتون فقط وفقط شعاره یعنی من جزو اون دومیلیون باقیمانده ملت هستم