۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
ایجاد ۱۸ هزار شغل توسط بنیاد برکت در بخش کشاورزی کردستان
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خبر داد

ایجاد ۱۸ هزار شغل توسط بنیاد برکت در بخش کشاورزی کردستان

کرج- معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کردستان، ایجاد ۱۸ هزار شغل را در این استان رقم زده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، هادی جوهری با اعلام این خبر گفت: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در بخش کشاورزی کردستان و جذب محصولات ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی، باعث اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۸ هزار نفر از اهالی این استان شده است.

 جوهری افزود: مجتمع کشت و صنعت خرم‌دشت به عنوان یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن رب گوجه فرنگی، دو هزار و ۵۰۰ تن پوره سیب و سه هزار تن پوره توت فرنگی را دارد که برای این منظور اقدام به خرید ۵۲ هزار تن محصول شامل ۴۰ هزار تن گوجه فرنگی، شش هزار و ۵۰۰ تن سیب و شش هزار تن توت فرنگی از کشاورزان استان کردستان می‌کند.

وی اظهار کرد: جذب این میزان محصولات کشاورزی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی بسیار بالایی را برای کشاورزان و مردم منطقه کردستان ایجاد کرده است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: فعالیت‌های این مجتمع باعث فراهم آوردن اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۸ هزار نفر از کشاورزان، کارگران فصلی، کارگران حمل و نقل و رانندگان در زمینه کاشت، داشت، برداشت، توزیع و حمل و نقل محصولات کشاورزی شده است.

جوهری با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت خرم‌دشت در زمینی به مساحت شش هکتار و در شهرک صنعتی دهگلان در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر سنندج واقع است، افزود: این مجتمع تولیدی در سال ۹۸ برای تولید گوجه فرنگی مورد نیاز خود با بیش از ۷۰۰ نفر از کشاورزان منطقه قرارداد بسته و توانسته است محصولات کشاورزی بیش از یک‌هزار هکتار از مزارع این منطقه را جذب و فرآوری نماید.

وی اظهار کرد: این مجتمع مشارکتی بنیاد برکت علاوه بر ارائه خدمات مشاوره‌ای و فنی به کشاورزان طرف قرارداد، خرید گوجه فرنگی تولیدی آن‌ها را تضمین می‌کند.

صادرات محصولات به ۱۰ کشور
جوهری با اشاره به صادرات محصولات واحد مشارکتی بنیاد برکت یادآور شد: محصولات این واحد تولیدی به ۱۰ کشور از جمله امارات، آمریکا، کانادا، ترکیه، ترکمنستان و ... صادر می‌شود.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با تاکید بر فعالیت‌های این بنیاد در زمینه ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری، مشارکت و ارائه تسهیلات در حوزه‌های دام‌پروری، زنبورداری، پرورش جوجه یک‌روزه، فرش دست‌بافت و پوشاک افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته باعث ایجاد ۱۶ هزار تن گوشت قرمز،دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید، یک‌هزار و ۶۰ تن گوشت ماهی و میگو، ۴۲ هزار تن شیر، هفت میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، ۸۰۴ تن عسل، ۶۲ هزار مترمربع فرش دست‌بافت و یک میلیون و ۴۱۰ هزار دست پوشاک شده است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی برکت در سال جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و عسل تا پایان سال جاری به ترتیب به ۳۰ هزار، ۱۵ هزار، ۵۵ هزار و ۲۵۰۰ تن برسد. همچنین در این مدت، ۹۵ هزار مترمربع فرش بافته و دو میلیون و ۵۰۰ هزار دست پوشاک دوخته خواهد شد.

به گفته جوهری، اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس و رونق تولید را در این مناطق به دنبال داشته است.

جوهری بیان کرد: بنیاد برکت تا به امروز با ۳۶۰ بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی مشارکت اقتصادی داشته و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. این بنیاد همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر عدم تصدی‌گری، پس از طی دوران مشارکت از ۲۵۰ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی تاکید کرد: بنیاد برکت در سال جاری نیز از بنگاه‌های کوچک و متوسط، کارگاه‌های کوچک و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان پشتیبان طرح‌های خانگی، در قالب تامین مالی، اعطای تسهیلات از طریق شبکه بانکی و ارائه خدمات کلینیکی کسب و کار حمایت می‌کند.

کد خبر: ۲۵٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha