۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
طرح ایجاد مدرسه «بازرگانان کوچک» در اتاق بازرگانی سنندج اجرا می شود
نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

طرح ایجاد مدرسه «بازرگانان کوچک» در اتاق بازرگانی سنندج اجرا می شود

سنندج – نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج از اجرای طرح ایجاد مدرسه بازرگانان کوچک در استان کردستان خبر داد.

سید کمال حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ایجاد مدرسه‌ ای تحت عنوان «بازرگانان کوچک» طرحی است که این روزها اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با برگزاری جلسات و نشست‌ های متعدد هم‌اندیشی و بهره ‌گیری از ایده‌ ها و نقطه نظرات صاحب نظران و اساتید حوزه‌ آموزش و پرورش دنبال می‌کند.

وی ضمن اشاره به جزییات اجرایی کردن این طرح، گفت: بازرگانان کوچک در کشور و در استان اصفهان به عنوان یک طرح در سطح مدارس عملیاتی شده و نتایج مثبت و قابل قبولی هم داشته است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج بیان کرد: با توجه به تجربه موفق اجرای این طرح در اصفهان، اتاق بازرگانی سنندج سعی دارد در فاز نخست آن را نظیر استان اصفهان به صورت طرحی فوق برنامه در یکی از مدارس سنندج اجرا کند، سپس در گام بعدی مدرسه بازرگانان کوچک راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: این رویداد دانش آموزان را با فعالیت‌ های اقتصادی، مشاغل بازرگانی، کارآفرینی و تولید کنندگی آشنا می ‌کند و هدف آن تربیت مدیران آینده است.

حسینی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی دانش ‌آموزان با توجه به استعدادشان برای ادامه تحصیل، گفت: در ذهن دانش آموزان مهندسی و پزشکی به عنوان بهترین شغل‌ها جای گرفته است و این در حالی است که کشور برای رشد اقتصادی به همه مشاغل از جمله بازرگانی و کارآفرینی نیاز دارد پس باید ضمن دادن مشاوره به دانش ‌آموزان آنها را استعدادیابی و درنهایت به سمت رشته ‌ای که به آن علاقه و در آن استعداد دارند، راهنمایی کنیم.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به بیکاری جوانان تحصیل کرده در رشته‌های مهندسی و پزشکی، گفت: به جای اینکه دانش‌آموزان ما وقتشان را برای آموزش این رشته ها صرف کنند می توانند با رشته‌ های بازرگانی و تجارت آشنا شوند و کارآفرینی و مدیریت پروژه بیاموزند.

حسینی با اشاره به ظرفیت ‌ها و پتانسیل‌ های بالای استان گفت: استان کردستان با وجود این همه نعمت خدادای و ظرفیت، متاسفانه از عدم مدیریت رنج می‌برد لذا برای حصول توسعه‌ پایدار، تربیت مدیران آینده مسئله‌ ای است که امروز مد نظر ماست.

وی بازرگانان کوچک را جزو مدارس نسل سوم دانست و گفت: مدارس نسل اول صرفا آموزشی بودند و بصورت کلاسیک معلم مطالبی را عنوان می‌کرد و در پایان هم ارزشیبابی به‌ عمل می ‌آمد، در نسل دوم مدارس مسئلهی آموزش عملی و یادگرفتن حرفه‌های گوناگون مد نظر بود، اما در مدارس نسل سوم، کارآفرینی، رویاپردازی و خلاقیت دانش‌آموز تقویت می‌شود چرا که تنها مانع ساخت، ایجاد و دستیابی به هر چیزی موانع فکری و ضعف بشر در تخیل است که بازرگانان کوچک از این دست مدارس خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha