۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
امضای قرارداد همکاری دوجانبه میان چین و پاکستان برای توسعه کریدور CPEC
در حاشیه برگزاری اجلاس BRI صورت گرفت؛

امضای قرارداد همکاری دوجانبه میان چین و پاکستان برای توسعه کریدور CPEC

دو کشور چین و پاکستان قراردادی جدید برای افزایش همکاری های دوجانبه در راستای توسعه کمربند و جاده (BRI) منعقد نمودند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دو کشور چین و پاکستان قراردادی جدید برای افزایش همکاری های دوجانبه در راستای توسعه کمربند و جاده (BRI) منعقد نمودند.

گفته می شود تمرکز قرارداد جدید میان دو کشور بر توسعه و بازسازی شبکه ریلی پاکستان در راستای افزایش توان حمل بار بوده است. قرارداد مذکور با حضور «لی کیانگ» نخست وزیر چین و همتای پاکستانی وی، «انور الحق کاکر» در حاشیه برگزاری اجلاس کمربند و جاده در پکن به امضا رسید.

همچنین چند تفاهمنامه دوجانبه میان دو کشور در زمینه توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی به امضا رسیده که موضوع اصلی آنها، توسعه کریدور اقتصادی چین - پاکستان (CPEC) اعلام شده است.

دولت پاکستان نیز با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: دو طرف بر سر همکاری های دوجانبه در زمینه توسعه کریدور CPEC و چشم انداز تعمیق روابط اقتصادی بحث و گفتگو کردند.

لازم به ذکر است، کریدور اقتصادی چین - پاکستان موسوم به CPEC شاخه ای از طرح بزرگ کمربند و جاده چین است که دولت چین قرار است ۶۵ میلیارد دلار برای ساخت و توسعه آن هزینه کند. این پروژه شامل مواردی چون ساخت راه آهن و جاده، بخش های انرژی و دیگر زیرساخت های لازم برای توسعه اتصال زمینی و دریایی میان چین و پاکستان می شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha