اگر تبلیغات نمی‌خواهید باید هزینه اش را بپردازید
رونمایی از شرایط جدید ایکس؛

اگر تبلیغات نمی‌خواهید باید هزینه اش را بپردازید

ایلان ماسک گفت شبکه‌ اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به زودی دو نوع جدید از اشتراک های ویژه را راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش بازار، ایلان ماسک در پستی در ایکس گفت: یک نوع از حساب با هزینه کمتر با همه ویژگی‌ها، اما بدون کاهش در تبلیغات است، دیگری گران‌تر است و تبلیغات ندارد.

ماسک که در اکتبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) این سکو را تصاحب کرد، تلاش کرده تا با گرفتن هزینه از کاربران و با جلب نظر تبلیغ‌کنندگانی که پس از اخراج بیشتر کارمندان و انحلال تیم‌های نظارت محتوا، خرید تبلیغات را متوقف کردند، درآمد را افزایش دهد. ماسک گفته که به درآمد این سکو آسیب وارد شده.

در حالی که او جزئیات بیشتری در مورد برنامه های اشتراکی ارائه نکرد، یک مورد آزمایشی در اوایل این هفته (توسط ایکس) محدودیت های متعددی را برای کاربرانی که نمی خواهند برای این سرویس هزینه ای پرداخت کنند، پیشنهاد کرد.

به عنوان یک مورد آزمایشی، ایکس شروع به دریافت یک دلار از کاربران جدید در نیوزلند و فیلیپین برای دسترسی به این سکو کرد.

این شرکت در تارنمای خود اعلام کرد کاربران جدیدی که از خرید اشتراک انصراف داده اند، فقط می توانند اقداماتی مانند: خواندن پست ها، تماشای فیلم ها و دنبال کردن حساب ها را انجام دهند.

هدف از اشتراک "Not A Bot" کاهش هرزنامه، دستکاری سکو و فعالیت ربات است.

سایر شرکت‌های بزرگ فناوری نیز ترکیبی از طرح‌های اشتراکی و پشتیبانی‌شده توسط تبلیغات را آزمایش کرده‌اند. یوتیوب دارای برنامه های پولی و رایگان با پشتیبانی تبلیغاتی است، برنامه های تبلیغاتی نتفلیکس نیز قابل پرداخت هستند. (البته با قیمت کمتری)

یوتیوب که مانند ایکس سرشار از محتوای بارگذاری شده کاربران است، بخشی از درآمد اشتراک خود را با سازندگان به اشتراک می گذارد. ایکس هم که بخشی از درآمد تبلیغات خود را نیز با سازندگان محتوا تقسیم می‌کند، فاش نکرد که آیا به سازندگان محتوا در مدل‌های اشتراکی بدون آگهی پول پرداخت می‌کند یا خیر.

برای درآمدزایی، ماسک شروع به دریافت ۸ دلار در ماه برای سرویس اشتراک (بلو چک) کرد و برای تبلیغ شرکت‌ها در این سکو تخفیف هایی در نظر گرفت.

اما از آنجایی که این شرکت به دلیل تعدیل محتوای ضعیف با انتقاد مواجه شد، تبلیغ‌کنندگان نمی‌خواستند تبلیغاتشان در کنار محتوای نامناسب ظاهر شود.

هفته گذشته، کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در مورد ایکس آغاز کرد تا ببیند آیا این سکو (با انتشار اطلاعات نادرست در این سکو پس از عملیات حماس علیه صهیونیست ها) با قوانین جدید فناوری در مورد محتوای غیرقانونی و مضر مطابقت دارد یا خیر.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha