۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
فلسفه وجودی مناطق آزاد پیوند اقتصاد داخلی به اقتصاد بین المللی است 
مدیر کل گمرکات گلستان: 

فلسفه وجودی مناطق آزاد پیوند اقتصاد داخلی به اقتصاد بین المللی است 

گرگان- مدیرکل گمرکات گلستان گفت: فلسفه وجودی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی پیوند اقتصاد داخلی به اقتصاد بین المللی بوده که متاسفانه در کشور ما این استراتژی تبیین نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، شهریار شهریاری پنجشنبه در جلسه کمیسیون اقتصاد کلان و بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: فلسفه وجودی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی پیوند اقتصاد داخلی به اقتصاد بین المللی بوده که نمونه های موفق آن توسط کشور هند رقم خورده است.

مدیر کل گمرکات گلستان با بیان اینکه در کشور ما این استراتژی تبیین نشده است، افزود: توجه به این نکته در سطح کلان اقتصادی و تصمیم سازی ها بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: اگر بخواهیم با دنیا تجارت داشته باشیم باید شرایطی را فراهم کنیم تا اقتصاد داخلی با اقتصاد بین المللی مشکل نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در جلسات استانی خوانشی از منافع ملی وجود ندارد و همه استان ها صرفا استانی فکر می کنند و در واقع به کشوری چند پاره مبدل شده ایم.

شهریاری یادآور شد: در کشور چین ۱۵ گمرک و در ایران ۱۵۵ واحد گمرکی وجود دارد، حالا سطح تجارت این کشور با ایران را مقایسه کنید.

وی اضافه کرد: اگر سطح تجارت کشور سنگاپور در ایران وجود داشت باید سراسر کشور به گمرک تبدیل می شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در تمام استان های کشور و به خصوص گلستان خوانشی از منافع ملی وجود نداشته و با مزیت های سرمایه گذاری آشنایی ندارند.

مدیر کل گمرکات گلستان متذکر شد: باید در جلساتی با موضوعات مهم نظیر منطقه آزاد اینچه برون، مدیران کل حضور داشته و پاسخگوی چالش های موجود باشند.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      با سلام بارها در مورد ایجاد مناطق آزاد و منافع و مضرات آن بحث گفتگو شده است مانند کسانی نیستیم انگار امروز به ایران آمده با مشکل عجیبی مانند منطقه آزاد روبرو گشته آیم. بله ایجاد مناطق آزاد را باید با همه ابعاد آن بررسی نمود نه ایران سنگاپور و چین میشود و نه انها ایران میشوند کشوریکه انواع یارانه گروهی را بد عادت نموده و رآنت دران ریشه دواند ه هیچوقت نمیتواندیک منطقه آزاد مانندچین ایجاد نماید در ایران مصرف یک قلم بنزین مانند آب بی اهمیت و اصراف وحشتناک وچود دارد. بنابراین تغییر فرهنگ خود کار بسیار میطلبد که باید سالها صبر کنیم بعد بفکر ایجاد منطقه آزاد باشیم. در ایران اگر بتنهایی در مصرف سوخت اصول را رعایت کنیم نیازی ب منطقه آزاد هم. نیست.