۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
استاندارد به حوزه محصولات خام کشاورزی ورود کند
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

استاندارد به حوزه محصولات خام کشاورزی ورود کند

گرگان- نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: در تعیین استانداردها برای محصولات زراعی باید به مولفه‌های بسیاری توجه شود که از آن جمله اقلیم منطقه آن محصول است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد چوپانی بعدازظهر پنج شنبه در همایش ملی استاندارد در گرگان اظهارکرد: فرایندهای میدانی و شواهد و از آن است که مقوله استاندارد در کشور به سمت بهبود رفته و حالت تکاملی به خود گرفته است اگر به دنبال استاندارد فراگیر هستیم باید در وهله نخست نگرش و شیوه مدیریت را استاندارد کنیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال جامعه استاندارد هستیم باید استاندارد را در همه ابعاد مدیریتی مد نظر قرار دهیم، با داشتن نگرش‌های سلیقه‌ای و غیراستاندارد امکان فراگیری عنصر استاندارد در جامعه محقق نمی‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: اگر مدیر یک مجموعه و یا سازمانی استاندارد باشد می‌تواند تصمیماتی در در راستای فراگیری استاندارد در جامعه بگیرد.

چوپانی گفت: در حال حاضر به سبب تحریم‌ها نمی‌توانیم در فرایند تولید از تکنولوژی‌های نوین استفاده کنیم و به ناچار باید از تکنولوژی‌های نسل سه و چهار بهره بگیریم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: عدم دسترسی به فناوری‌های نوین سبب می‌شود تا امکان رقابت با برخی از تولیدات کشورهای همجوار از ما سلب شود.

وی اظهارکرد: آزادسازی واردات خودرو بدون عوارض یکی از مهم‌ترین خدماتی است که مدیران استاندارد می توانند اتخاذ کنند.

چوپانی افزود: ثمره صنعت خودروسازی در کشور ثبت حدود ۲۴ هزار کشته و همچنین مصرف ۱۳۰ میلیون سوخت است که این رقم دو برابر میزان متوسط جهانی است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گلستان گفت: اگر سازمان استاندارد بر اساس اختیارات قانونی این خودروسازی‌ها را تعطیل کند و به تمام کارکنان این واحدها حقوق هم پرداخت کند باز هم در هر سال حدود ۴۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی خواهد شد.

وی ادامه داد: تا هنگامی که در کشور و ملی تصمیمات استاندارد نگیریم، نمی توانیم جامعه را به سمت استاندارد کامل هدایت کنیم.

چوپانی گفت: در تعیین استانداردها برای محصولات زراعی باید به مولفه‌های بسیاری توجه شود که از آن جمله اقلیم منطقه آن محصول است.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha