۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
۹۰ مرکز در کردستان برای خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان دایر شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان:

۹۰ مرکز در کردستان برای خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان دایر شد

کردستان- صالحی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: ۹۰ مرکز در این استان آماده خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان از هفته نخست تیرماه امسال است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه خرید گندم در کردستان از هفته نخست تیرماه سال جاری آغاز می‌شود، اظهار داشت: نرخ پایه خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد غیر مفید، هرکیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

وی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن که یک هزا ر و ۷۰۰ تومان بود ۴۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان به شرایط و مدارک لازم برای تحویل گندم به مراکز خرید اشاره کرد و گفت: ثبت نام گندمکاران در سامانه مدیریت داده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی، ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب فعال در بانک کشاورزی از جمله آیتم‌های اصلی در خرید گندم مازاد برنیاز از کشاورزان در مراکز خرید است.

صالحی افزود: استانداردسازی باسکول و ترازوها، تجهیز آزمایشگاه‌ها، استفاده از نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده، تهیه امکانات رفاهی و رعایت دستورالعمل و شیوه‌ نامه بهداشتی در راستای مقابله با بیماری کرونا از جمله اقدامات انجام شده در مراکز خرید گندم استان است.

وی اضافه کرد: تقویت پهنای باند اینترنت به منظور ثبت به موقع اطلاعات و ارسال سریع روزانه چک لیست‌ خرید گندم به بانک کشاورزی از دیگر اقداماتی است که برای سرعت بخشیدن به امر خرید گندم در استان باید انجام شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از دایر شدن ۹۰ مرکز خرید گندم در استان برای خرید گندم مازاد برنیاز از کشاورزان خبرداد و گفت: از این تعداد ۶۸ مرکز تعاون روستایی و مابقی سیلوهای بخش دولتی و خصوصی و کارخانجات آردسازی است.

صالحی با اشاره به اینکه فرآیند خرید گندم در مراکز خرید و سیلوها با رعایت همه موارد بهداشتی  هم چون استفاده از ماسک و موادضدعفونی انجام می‌شود، یادآور شد: ساعت کار در مراکز خرید گندم استان از هشت صبح تا ۲۰ شب تعیین شده که با پیشنهاد فرمانداران در ایام پیک خرید قابل تغییر و افزایش است.

وی با بیان اینکه تحویل گندم سنواتی و وارداتی توسط مراکز خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان ممنوع است، اظهار داشت: دریافت هر گونه وجهی با هر عنوانی از کشاورزان در مراکز خرید و بلوکه کردن بدهی و معوقات کشاورزان هم توسط بانک کشاورزی ممنوع است.

کد خبر: ۲۵٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha