۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تبعیض در تخصیص اعتبارات مردم اردبیل را رنج می‌دهد
نماینده گرمی در مجلس:

تبعیض در تخصیص اعتبارات مردم اردبیل را رنج می‌دهد

اردبیل - اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: تبعیض ناروا در تخصیص اعتبارات بین استان‌های توسعه‌یافته و کمتر توسعه‌یافته مردم استان را به‌شدت رنج می‌دهد.

ولی اسماعیلی در گفتگو خبرنگار با بازار، اظهار کرد: قابل‌هضم نیست که مردم گیلان به‌واسطه داشتن یک نماینده موثر در دولت، از راه‌آهن سراسری و ایمن آن‌هم زودتر از راه‌آهن ۱۵ ساله اردبیل بهره‌مند شده و اتصال این راه‌آهن به خط ریلی آذربایجان با توجیه اقتصادی بسیار بالا، اردبیل را در بن‌بست حقیقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: طولانی شدن پروژه راه‌آهن اردبیل نه‌تنها این پروژه را از توجیه اقتصادی ساقط کرده است، نوعی سرخوردگی در مردم را نیز به وجود آورده و به معنای واقعی نمودی از نگاه نامتوازن و متمرکز به برخی استان‌ها را به نمایش می‌گذارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پائین بودن شاخص آسفالت راه‌های روستایی در استان به‌ویژه گرمی که جزو سه شهر محروم کشور است بسیار اوضاع نگران‌کننده‌ای را به وجود آورده و این شهرستان حتی از طرح ابرار نیز در آسفالت راه‌های روستایی بی‌بهره مانده است.

اسماعیلی افزود: در سال جهش تولید تخصیص اعتبارات در بخش‌های مختلف برای استان اردبیل نشان از یک تبعیض ناروا و بی‌توجهی مسئولان است درحالی‌که برخی از استان‌ها تا ۳۰۰ درصد و برخی مانند اردبیل حتی یک درصد نیز از این تخصیص بهره‌مند نشدند.

وی ادامه داد: ورودی شهر گرمی چهار سال است که فاقد آسفالت و ایمنی کافی است درحالی‌که اگر سالانه تنها ۵ کیلومتر از این مسیر آسفالت می‌شد هم‌اکنون محور ورودی این شهر شرایط مطلوب‌تری داشت.

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: در این شرایط که محرومیت در گرمی موج می‌زند دستور انقلابی مسئولان کشوری و استانی نیاز است تا در عمل همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آسفالت راه‌های مواصلاتی بهره‌مند شده و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

اسماعیلی با اظهار تاسف از آمار بالای تلفات جاده‌ای در محورهای شمال اردبیل گفت: باعث تأسف است که سالانه صدها خانوار در این منطقه داغدار عزیزانشان می‌شوند اما دریغ از گوش شنوایی که بتواند محرومیت گرمی و شهرهای امثال آن را به عینه درک کرده در جریان آن قرار گیرد.

کد خبر: ۲۵٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha