۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
منطقه آزاد اردبیل تعیین تکلیف شود
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

منطقه آزاد اردبیل تعیین تکلیف شود

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت دولت با بررسی چهار نقطه پیشنهادی برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری اردبیل یک نقطه را انتخاب و برای اجرا به استان ابلاغ کند.

صدیف بدری در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: راه اندازی منطقه آزاد تجاری برای اهالی این استان بسیار حیاتی و در افزایش سرانه درآمدی دارای اهمیت بسیار بالایی است که امیدواریم با گذشت سال های طولانی طعم خوش راه اندازی منطقه آزاد تجاری را مردم این استان بچشند.

وی تصریح کرد: هر چند در مجمع تشخیص مصلحت چهار نقطه پیشنهاد شده تا از بین آنها یک نقطه با زیرساخت های مناسب انتخاب شود، اما به دلایل مختلف این انتخاب و راه اندازی منطقه آزاد تجاری به تأخیر افتاد که در بخشی از تعلل و تأخیر رفتارهای نابجای همکاران ما نیز مزید علت شد اما بهتر است هیأت دولت در سریعترین زمان نقطه نهایی را انتخاب کرده و برای راه اندازی منطقه آزاد به استان ابلاغ کند.

انتقال آب از سد شهریار نمی تواند پاسخگوی جمعیت ۷۰۰ هزار نفری اردبیل باشد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید منافع مردم را در همه حوزه ها در نظر گرفته و به دور از عوام فریبی سعی کنیم تا مطالبات و خواسته های مردم به صورت عقلانی و منطقی پیگیری شود.

بدری افزود: در کنار توجه به مسائل زیست محیطی، بهتر است به تأمین پایدار آب شرب اردبیل توجه شود چرا که انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد شهریار نمی تواند پاسخگوی جمعیت ۷۰۰ هزار نفری اردبیل باشد.

وی از دولت خواست تا با در نظر گرفتن مشکل تأمین آب شرب در اردبیل، به فراخور شرایط از ارس یا خزر انتقال آب به اردبیل را مد نظر قرار داده و در این زمینه منابع مورد نیاز را نیز اختصاص دهد.

بدری توجه به زیرساخت ها به ویژه در حوزه راه، فرودگاه، راه آهن و زیرساخت های انرژی به ویژه گاز، آب، برق و راه اندازی منطقه آزاد تجاری را بسیار مهم و ضروری اعلام کرد و ادامه داد: نباید موضوع راه آهن برای مردم این استان چندش آور باشد چرا که در سایه پیگیری امور است که می توان به تکمیل و افتتاح راه آهن امیدوار بود.

افتتاح راه آهن اردبیل تا پایان سال با حضور رئیس جمهور

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این هفت سال پیشرفت راه آهن اردبیل از ۳۵ درصد به بیش از ۹۲ درصد رسیده و تا آخر امسال با حضور رییس جمهور آماده افتتاح خواهد بود.

بدری اهمیت این خط ریلی را یادآور شد و اضافه کرد: اردبیل می تواند به چهارراه ترانزیت ریلی شمالغرب کشور متصل شود به طوری که امکان دسترسی به راه آهن شمال، جنوب، غرب و شرق این استان با ظرفیت بسیار بالا فراهم است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از تعلل در احداث تونل دوم حیران نیز بیان کرد: در کنار تجهیز فرودگاه اردبیل به امکانات مدرن، شایسته است هر چه سریعتر بزرگراه های شمال به جنوب این استان تکمیل و شاهد بهره برداری از این پروژه زیربنایی باشیم.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حق IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      1 0
      آقای محترم اردبیل 300 کیلو متر از مرز فاصله داره چرا حرفه مفت میزنی کجای دنیا دیدی شهری که 300 کیلو متر از مرز فاصله داره منطقه آزاد بشه اگر بشه باید مغان و اصلاندوز وبیله سوار بشه