۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
صادرات گاز روسیه به چین از اتحادیه اروپا پیشی گرفت

صادرات گاز روسیه به چین از اتحادیه اروپا پیشی گرفت

عرضه گاز از طریق پاورسیبری که به شبکه خطوط لوله گاز روسیه به غرب متصل نیست، در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد و قرار است تا سال ۲۰۲۵ به ۳۸ میلیارد مترمکعب در سال برسد.

به گزارش بازار، طبق برآورد بانک دولتی روسیه، صادرات گاز این کشور به اتحادیه اروپا با خط لوله ممکن است امسال به ۲۱ میلیارد متر مکعب کاهش یابد که تقریباً یک سوم سال ۲۰۲۲ و یک ششم سال ۲۰۲۱ است.

این میزان کمتر از ۲۲ میلیارد مترمکعب است که انتظار می‌رود امسال از طریق خط لوله ۴۰۰۰ کیلومتری پاورسیبری به چین عرضه شود.

عرضه گاز از طریق پاورسیبری که به شبکه خطوط لوله گاز روسیه به غرب متصل نیست، در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد و قرار است تا سال ۲۰۲۵ به ۳۸ میلیارد مترمکعب در سال برسد. این میزان در سال ۲۰۲۱ معادل ۱۰.۵ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۲۲ معادل ۱۵.۵ میلیارد متر مکعب بوده است.

روسیه قصد دارد دومین خط لوله گاز به چین به نام پاورسیبری ۲ را با ظرفیت ۵۰ میلیارد مترمکعب در سال از طریق مغولستان بسازد که البته پیشرفت ملموسی نداشته.

در جریان سفر سال گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به چین، او قراردادی ۳۰ ساله برای تامین ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز در سال به چین از طریق یک خط لوله جدید از جزیره ساخالین روسیه منعقد کرد.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha