۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
استارت ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومین| رئیس بنیاد مسکن: تامین زمین برای ساخت ١٠٠ هزار واحد مسکونی
با همکاری بنیاد مسکن و سازمان ملی و زمین انجام می‌شود

استارت ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومین| رئیس بنیاد مسکن: تامین زمین برای ساخت ١٠٠ هزار واحد مسکونی

تفاهم نامه ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومین میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی مسکن به امضاء رسید.

بازار؛ گروه راه و مسکن: روسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن امروز در قالب تفاهم‌نامه ای که به امضای دو طرف رسید مقرر شد برای ۵٠ هزار واحد مسکونی محرومین و ۵٠ هزار واحد مسکونی مشارکتی و مسکن روستایی در حریم شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر، زمین تامین شود.

بنابراین گزارش، در راستای تامین مسکن اقشار جامعه به ویژه گروهک‌های کم درآمد فاقد مسکن در شهرهای کمتر از ٢۵ هزار نفر تفاهمنامه تامین زمین برای ۵٠ هزار واحد مسکونی محرومین، ۵٠ هزار واحد مشارکتی و ساخت مسکن روستایی در حریم شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن به امضا رسید.

استارت ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومین| رئیس بنیاد مسکن: تامین زمین برای ساخت ١٠٠ هزار واحد مسکونی

در مراسم امضای تفاهم نامه «غلامرضا صالحی» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تفاهمنامه ای که امروز امضاء شد با هدف تولید انبوه مسکن است گفت: قصد داریم طبق تجربیات مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، تولید انبوه مسکن را با استفاده از ظرفیت قانون بودجه در کشور عملیاتی کنیم.

صالحی: بنیاد مسکن واگذاری یک میلیون قطعه زمین را به جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن را دستور کار قرار دارد که ۵٠٠ هزار قطعه امسال و ۵٠٠ هزار قطعه دیگر در سال آینده تحویل خواهد شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه با امضای این تفاهم‌نامه به ویژه تامین زمین برای ۵٠ هزار واحد مسکن محرومین انشالله بتوانیم در سراسر کشور فعال‌تر از گذشته در تامین مسکن ارزان قیمت گام برداریم ادامه داد: بنیاد مسکن واگذاری یک میلیون قطعه زمین را به جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن را دستور کار قرار دارد که ۵٠٠ هزار قطعه امسال و ۵٠٠ هزار قطعه دیگر در سال آینده تحویل خواهد شد.

خوشبختانه تسهیلات ٣۵٠ میلیون تومانی در هیات دولت مصوب شده که منتظر انجام جزئیات این مصوبه هستیم تا انشاءالله ساخت مسکن از طریق وام و آورده متقاضیان پیش برود

رئیس بنیاد مسکن موضوع تامین وام را برای ساخت واحدهای روستایی مهم دانست و گفت: خوشبختانه تسهیلات ٣۵٠ میلیون تومانی در هیات دولت مصوب شده که منتظر انجام جزئیات این مصوبه هستیم تا انشاءالله ساخت مسکن از طریق وام و آورده متقاضیان پیش برود.

به گفته وی، بر اساس تفاهمنامه امروز سازمان ملی زمین و مسکن زمین ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن محرومان، ۵۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی (مجموعه سازی) و زمین ساخت مسکن روستایی در حریم شهرها را تامین می کند.

استارت ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومین| رئیس بنیاد مسکن: تامین زمین برای ساخت ١٠٠ هزار واحد مسکونی

همچنین «ارسلان مالکی» مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در این مراسم به خبرنگاران گفت: در تفاهم‌نامه ای که امروز برای تامین مسکن محرومان به امضاء رسید مباحث مشارکتی در اراضی ملی و اراضی واقع شده در حریم عملیاتی می شود.

مالکی: این تفاهمنامه با هدف تولید انبوه مسکن منعقد می شود بنابراین با توجه به تجربه مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، تولید انبوه مسکن با استفاده از ظرفیت قانون بودجه در کشور عملیاتی می‌شود

وی افزود: این تفاهمنامه با هدف تولید انبوه مسکن منعقد می شود بنابراین با توجه به تجربه مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، تولید انبوه مسکن با استفاده از ظرفیت قانون بودجه در کشور عملیاتی می‌شود.

بر اساس تفاهمنامه بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰ هزار واحد مسکونی از محل منابع صندوق ملی مسکن و حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برای محرومان ساخته خواهد شد

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تهیه بسته سرمایه‌گذاری برای زمین‌ها گفت: از این ظرفیت باید برای ارتقا ساخت و ساز استفاده شود. بر اساس تفاهمنامه بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰ هزار واحد مسکونی از محل منابع صندوق ملی مسکن و حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برای محرومان ساخته خواهد شد.

بر اساس مادۀ ۱ تفاهمنامه مذکور درصورت اجرای پروژه‏ های ملی مسکن در شهرهای دارای جمعیت ۲۵۰۰۰ نفر و کمتر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وفق بند ب ماده ۱ تفاهم‏نامه ابلاغی طی نامه شماره ۰۱/۱۱۰/۱۲۵۰۲۸ مورخ ۲۴/۰۹/۱۴۰۰، تمام اراضی مورد نیاز پروژه های نهضت ملی مسکن(در روستاها) یا اراضی مورد نیاز برای تولید و عرضه مسکن روستایی، براساس مصوبات طرح‏ هادی روستاها که به تصویب شورای برنامه‏ ریزی و توسعه استان و شورای مسکن استان و مراجع ذی صلاح رسیده است بلافاصله پس از وصول درخواست، به بنیاد واگذار می شود.

طبق مادۀ ۲ نیز در روستاهای واقع در حریم شهرهای دارای جمعیت ۲۵۰۰۰ نفر تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، چنانچه بر اساس مطالعات طرح‏ های هادی یا امکان‏سنجی توسعه کالبدی، اراضی مذکور مورد نیاز پروژه های نهضت ملی مسکن و یا توسعه روستا بوده و در شورای برنامه‏ریزی و توسعه استان و مراجع ذی صلاح به تصویب رسیده و در زمان درخواست بنیاد، اراضی مذکور مشمول ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نباشد، بر اساس ماده ۴ قانون اخیرالذکر به‏ صورت رایگان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار می‌شود.

بر اساس مادۀ ۳ تفاهمنامه در روستاهای واقع در حریم شهرهای دارای جمعیت ۱۰۰ هزار نفر و بیشتر، اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن متناسب با تعداد متقاضیان واجد شرایط و همچنین به منظور رفع نیازمندی‏های توسعه کالبدی و تولید مسکن روستایی که به تأیید شورای برنامه ‏ریزی و توسعه استان و شورای مسکن استان رسیده است، پس از وصول درخواست به صورت رایگان به بنیاد مسکن واگذار می‏ شود.

مادۀ ۴ بهره ‏برداری از اراضی واگذار شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به صورت اجارۀ ۹۹ ساله به افراد واجد شرایط صورت می پذیرد. مادۀ ۵ مسئولیت هر‏گونه پاسخ‏گویی درخصوص اراضی موضوع این تفاهم‏نامه اعم از اعتراض به تشخیص، مالکیت، دعاوی مطروحه در محاکم دادگستری، درخواست بها یا معوض یا سایر عناوین مشابه، بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مادۀ ۶ با ابلاغ این تفاهم‏نامه، بخشنامه های شماره ۴۶۵۹۹/۹۶/۶۰۰ مورخ ۲۴/۰۹/۱۳۹۶ و ۳۲۱۱۸/۹۵/۶۰۰ مورخ ۰۸/۰۹/۱۳۹۵ ابطال می‏ شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha