۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد تنگ سرخ  یاسوج اختصاص می‌یابد
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد تنگ سرخ یاسوج اختصاص می‌یابد

یاسوج- سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد تنگ سرخ یاسوج پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، آرش مصلح شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، در حاشیه بازدید از پروژه در حال اجرای سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این سد پیش بینی شده است، افزود: از این میزان تاکنون ۱۲۴ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع کمتر از پنج میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یافت، گفت: یکی از مسائلی که در راستای اجرای این سد باید مورد توجه قرار گیرد، جلب رضایت مالکان اراضی و پرداخت مطالبات آنان است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تملک اراضی در سه مرحله باید اولویت بندی شود.

وی با بیان اینکه روند اجرای طرح، با وجود کمبود اعتبار در سال‌های اخیر سرعت یافته است، گفت: عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از سال ۹۰ آغاز شد و در صورت تامین ۱۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سد تنگ سرخ، این سد درکمتر از ۱۶ ماه به بهره برداری رسیده و آبگیری می‌شود.

مصلح تصریح کرد: سد مخزنی تنگ سرخ یکی از سدهای خاکی جنوب کشور محسوب می‌شود که هدف از ساخت آن تامین آب شرب شهر یاسوج و بخش هایی از استان فارس و همچنین تامین آب مورد نیاز روستاهای مسیر و حومه در کهگیلویه و بویراحمد و فارس است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در سال ۹۸ پیشرفت عملیات اجرایی  سد تنگ سرخ از ۱۲ درصد به ۲۵ درصد رسید و هم اکنون پیشرفت کلی سد ۳۳ درصد است.

مصلح اظهار داشت: سد تنگ سرخ از نوع خاکی-سنگریزه ای با هسته رسی بوده که ارتفاع آن از پی ۶۶.۵ متر، طول تاج سد ۹۱۷ متر، عرض تاج سد ۱۰ متر و حجم مخزن در رقم های نرمال بهره برداری ۱۲۵ میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی سد ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

به گزارش خبرنگار بازار، پروژه سد تنگ سرخ، در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز  استان کهگیلویه و بویراحمد بر روی رودخانه بشار در منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد در حال اجرا است.

کد خبر: ۲۵٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha