۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
تجهیز فرودگاه اردبیل به دستگاه ضد یخ پاش
مدیرکل فرودگاه های اردبیل خبر داد؛

تجهیز فرودگاه اردبیل به دستگاه ضد یخ پاش

اردبیل- قصابی، مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: فرودگاه اردبیل برای اولین بار در کشور به دستگاه ضد یخ پاش مجهز شد.

محمد قصابی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: فرودگاه اردبیل جزو فرودگاه های خاص کشور به ویژه در سرما و یخبندان نیمه دوم سال است که برای دید مناسب خلبانان و حرکت هواپیماها در این فصول این دستگاه بومی خریداری و راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: به دنبال تحریم های کشورمان، ما نتوانستیم سیستم خارجی را تهیه کنیم و به همین منظور از توان داخلی و شرکت های دانش بنیان استفاده کردیم تا این سیستم را راه اندازی کرده و مورد بهره برداری قرار دهیم.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: در قالب این سیستم دیگر شاهد لغو پروازها بر اثر سرما، برودت و یخبندان نخواهیم بود و یا این امر به حداقل رسیده و امکان برقراری پرواز حتی در شرایط سخت آب و هوایی را نیز شاهد خواهیم بود.

قصابی مجهز شدن فرودگاه اردبیل را به سیستم کت ۲ و کاهش لغو پروازهای فرودگاه اردبیل یادآور شد و افزود: تجهیز فرودگاه اردبیل به این امکانات روز و نوین زمینه ای را فراهم کرده تا ۷۰ درصد مشکل ابطال پروازها رفع و زمینه پایداری پروازها و امکان ارائه خدمات به مردم را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: بسیاری از شرکت های هواپیمایی نیز برای راه اندازی و دایر کردن پرواز به مقصد فرودگاه اردبیل اعلام آمادگی کردند که با چند شرکت توافق نهایی انجام شده و به زودی پروازهای صبح و شامگاه این شرکت ها به مقصد اردبیل دایر خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم همه این امکانات و تدارک زیرساخت ها به انجام پروازهای ایمن در فرودگاه اردبیل منجر شده و ما شاهد روزی باشیم تا ابطال پروازها به صفر برسد.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha