۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
قوانین اجرای استاندارد ۲۰trc چیست؟

قوانین اجرای استاندارد ۲۰trc چیست؟

در دنیای کریپتوکارنسی پلتفرم‌های پیش‌رو بسیاری هستند که خدمات برنامه‌های غیرمتمرکز و امکان اجرای قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهند.

به گزارش بازار، در دنیای کریپتوکارنسی پلتفرم‌های پیش‌رو بسیاری هستند که خدمات برنامه‌های غیرمتمرکز و امکان اجرای قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهند. ترون یکی از شبکه‌های پیش‌رو در این بازار گسترده مالی است که توان عملیاتی بالایی در اجرا و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند دارد. پروژه ترون در بازار رمزارزها از محبوبیت بسیاری برخوردار است. پلتفرم ترون که دارای بلاک‌چین اختصاصی و اصلی trc۲۰ است، ویژگی‌های خاص بسیاری دارد.‌ آنچه در شناخت این پلتفرم بلاک‌چین مورد توجه قرار می‌گیرد، آشنایی با قوانین اجرای استاندارد trc۲۰ برای ساخت توکن و امکان اجرای قابلیت‌های آن است. این استاندارد که بر پایه قراردادهای هوشمند اجرا می‌شود، قوانین ازپیش‌ تعریف‌شده خاصی دارد که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

آشنایی با شبکه ترون

برای این‌که به درک صحیحی از استاندارد trc۲۰ برسید، بهتر است ابتدا مختصری راجع‌به شبکه TRC-۲۰ ترون صحبت کنیم. هدف از پروژه ترون ایجاد یک پلتفرم با استفاده از فناوری بلاک‌چین برای اهداف سرگرمی و رشد آن در سطح جهان است. در ساختار ترون ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که سبب شده‌است به‌عنوان یکی از شبکه‌های مهم و آینده‌دار شناخته شود.

پروژه ترون بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در دراز مدت محسوب می‌شود. بیشترین حجم استیبل کوین‌های در حال گردش مربوط به ترون بوده و ازآن‌جاکه این شبکه به‌عنوان یک منبع پیش‌رو خدمات غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

ساختار ترون شبیه به شبکه اتریوم بوده که توسط ماشین مجازی تهران توسعه یافته‌است. توسعه‌دهندگان ترون می‌توانند طیف گسترده‌ای از برنامه‌های هوشمند و کیف پول‌های دیجیتال را ایجاد کنند. آنچه در استفاده از شبکه ترون مورد توجه قرار می‌گیرد، سرعت تبادل بالا، افزایش امنیت و کاهش هزینه‌های تراکنش است. توسعه‌دهندگان می‌توانند در این پلتفرم، قرارداد هوشمند ترون را ایجاد کنند. این شبکه برای برنامه‌های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال جدید استانداردهای خاصی لحاظ کرده‌است که به بررسی آن می‌پردازیم.

استاندارد trc۲۰ چیست؟

طبق گفته والکس، استاندارد TRC۲۰ مجموعه‌ای از قوانین برای ساخت توکن بر بستر بلاکچین ترون و بر پایه قراردادهای هوشمند است. TRC۲۰ به دلیل امکانات مختلف و مزیت‌هایی که دارد یک رقیب جدی برای شبکه اتریوم و استاندارد ERC۲۰ به شمار می‌رود.

منظور از این استاندارد قوانینی است که برای ساخت توکن در بلاکچین ترون تعریف شده‌است. شبکه ترون به دلیل مزایا و امکاناتی که ارائه می‌دهد، به‌عنوان رقیب اصلی شبکه اتریوم شناخته می‌شود. از ویژگی‌های این استاندارد شبکه TRC-۲۰ ترون می‌توان به سرعت انتقال بالا و هزینه انتقال پایین اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های استاندارد ترون می‌توان به تراکنش همتابه‌همتا و غیرمتمرکز، مقیاس‌پذیری بالا، ایجاد اپلیکیشن‌های جدید و غیرمتمرکز، ساخت قراردادهای هوشمند، ردیابی تراکنش‌ها در یک دفتر کل عمومی، امکان سفارش‌سازی روابط کاربری و غیره اشاره کرد. درنهایت پس از آشنایی با شبکه ترون و استاندارد تعریف‌شده برای آن به قوانین اجرای این استانداردها می‌رسیم.

استاندارد trc20

قوانین اجرای استاندارد trc۲۰

توکن‌هایی که در شبکه ترون ایجاد می‌شوند، باید به استانداردها و قوانین تعریف‌شده در شبکه پایبند باشند. این قوانین در دو دسته اختیاری و اجباری تقسیم می‌شود:

قوانین اختیاری

سه قانون اختیاری برای توکن‌های ترون تعریف شده‌است که عبارت‌اند از: این توکن برای راه‌اندازی روی شبکه باید یک اسم عمومی داشته باشد، نماد توکن نام مخفف‌شده آن است و حداقل واحد قابل‌تقسیم توکن نیز یک‌هجدهم است که دقت آن را نشان می‌دهد.

قوانین اجباری

قوانین اجباری در استاندارد trc۲۰ نیز ۶ قانون است و شامل موارد زیر می‌گردد:

  1. عرضه کل که شامل حداکثر توکن‌هایی است که می‌توان در شبکه ترون صادر کرد.

  2. تعادل که موجودی رمز حساب ترون کاربر را نمایش می‌دهد.

  3. قانون انتقال از که کاربر می‌تواند به موجب آن توکن‌ها را به کاربر دیگری انتقال دهد.

  4. قانون تأیید که مانند قراردادهای هوشمند دیگر به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌ها را منتقل کنند.

  5. قانون انتقال که اجازه می‌دهد توکن‌ها از قرارداد هوشمند به حساب کاربر انتقال پیدا کنند.

  6. قانون ششم که مجوز نام دارد و تعداد توکن‌های باقیمانده‌ای که شخص سوم می‌تواند انتقال دهد را کوئری و بازیابی می‌کند.

نحوه عملکرد توکن استاندارد trc۲۰

ازآن‌جاکه سیستم قراردادهای هوشمند ترون از زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی استفاده می‌کند، تمام توکن‌هایی که بر پایه شبکه ترون ساخته شده‌اند، با بلاکچین اتریوم سازگاری دارد. درحالی‌که شبکه ترون برخلاف بلاکچین اتریوم، سرعت تراکنش بالاتر و هزینه کاربرد کمتری دارد.

استاندارد تعریف‌شده در شبکه ترون برای عرضه توکن‌های جدید در بلاک چین آن استفاده می‌شود. ترون یک بلاکچین عمومی است و درصورتی‌که کاربران از قوانین تعریف‌شده و استانداردهای مختص این شبکه مانند trc۲۰ پیروی کنند، می‌توانند توکن خود را ساخته و استفاده کنند. استاندارد تعریف‌شده در پلتفرم ترون علاوه‌بر افزایش سرعت تراکنش و هزینه کارمزد پایین، ساختار مدرنی دارد و ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز جدید را آسان می‌سازد.

استاندارد شبکه trc۲۰ کاربردهای مختلفی دارد و در حوزه‌های متنوعی مانند حوزه‌های خدمات درمانی، خدمات مالی، زنجیره تأمین و غیره به‌کار گرفته می‌شود. در بررسی کاربردهای این استاندارد شبکه ترون می‌توان پروژه‌های معروف مبتنی بر آن را معرفی کرد. تتر، ریوین و توکن جاست سه پروژه معروف مبتنی بر این استاندارد هستند. جالب است بدانید بزرگ‌ترین پروژه‌ای که در استاندارد trc۲۰ دیده می‌شود، تتر است. تتر ترون از تتر اتریومی نیز محبوبیت بیشتری داشته و کاربران استفاده از تتر این شبکه را ترجیح می‌دهند.

دلایل برتری توکن trc۲۰ بر توکن erc۲۰

اگرچه توکن‌های ترون و توکن‌های اتریوم مزایای مشابهی دارند، اما اتریوم معمولاً در انجام تراکنش‌ها مشکل دارد و ضمن کارمزد بالا، تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهد. درحالی‌که توکن‌های ترون برای رفع این مشکل‌ها راه‌حل‌های مناسبی دارد. تتر trc۲۰ و تتر erc۲۰ در نحوه اجماع، میزان تراکنش‌ها، میزان پشتیبانی در کیف پول‌ها، سرعت انجام تراکنش‌ها و موارد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند. اگرچه تتر اتریوم نسبت‌به تتر ترون شناخته شده‌تر است، اما تتر روی بلاک‌چین ترون به دلیل سرعت و هزینه تراکنش‌ها نسبت‌به تتر اتریوم برتری دارد. درنهایت استفاده از هریک از این تترها سلیقه‌ای است.

قوانین اجرای استاندارد ۲۰trc چیست؟

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به قوانین اجرای استاندارد trc۲۰ به‌عنوان مجموعه قوانین دیجیتال برای عرضه توکن‌های بلاک‌چین ترون و مدیریت آن‌ها صحبت کردیم. شبکه TRC-۲۰ ترون به دلیل قوانین و استانداردهای ازپیش تعریف‌شده خود، مزایا و امکانات متعددی را ارائه می‌دهد و به همین دلیل پروژه‌های زیادی بر مبنای این شبکه بلاک‌چینی ایجاد می‌شوند.‌ از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به سرعت، امنیت بالا و کارمزد کم تراکنش اشاره کرد.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha