۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
ممنوعیت کشت شالی در گلستان برداشته شود
دبیر مجمع نمایندگان گلستان:

ممنوعیت کشت شالی در گلستان برداشته شود

گرگان- نوروزی، دبیر مجمع نمایندگان گلستان با تاکید بر این که ممنوعیت کشت شالی در گلستان باید برداشته شود، گفت: مجمع نمایندگان استان طی نامه نگاری و جلسات متعدد با هیات دولت برای رفع این ممنوعیت در تلاش است.

رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار، با تاکید بر این که استان گلستان قطب کشاورزی است و از سال‌های دور در این استان شالی کشت شده، اظهار کرد: متاسفانه کشت شالی در حال حاضر فقط در استان های مازندران و گیلان انجام می شود و برای گلستان ممنوع اعلام شده است.

وی با بیان این که نظر مجمع نمایندگان گلستان این است که در استان ما هم مانند سایر استان‌های شمالی کشت شالی رفع ممنوعیت شود، افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر شاهد بارندگی های خوبی در استان گلستان بودیم لذا مسئولان باید کمک کنند تا شرایط کشت شالی با رعایت استانداردها در گلستان انجام شود.

نوروزی تصریح کرد: در حال حاضر که کشور تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته تمام تلاش مسئولان باید کمک به رونق تولید و کاهش وابستگی به سایر کشورها باشد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که شاهد واردات برنج از سایر کشورها هستیم ایجاد ممنوعیت در استان‌هایی مانند گلستان که بحران آبی را هم پشت سر گذاشته اند اقدامی غیر منطقی است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بارندگی ها طی دو سال گذشته نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته و بر اساس اخبار دریافتی امکان کشت شالی در اکثر نقاط استان وجود دارد ولی باید آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی الگوی کشت هر منطقه را ترسیم کنند تا به توسعه کشاورزی کمک شود.

نوروزی یادآور شد: با دولتمردان از جمله آقای نوبخت، وزیر نیرو و هم وزیر جهاد کشاورزی صحبت کردم تا ممنوعیت های گلستان هرچه زودتر برداشت شود.

کد خبر: ۲۴٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha