۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
میزان مصرف فولادهای پیشرفته معیار توسعه یافتگی است
برگزاری دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس

میزان مصرف فولادهای پیشرفته معیار توسعه یافتگی است

در دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس که با موضوع فولادهای پیشرفته در حال برگزاری است مجری کنفرانس اذعان داشت: میزان مصرف فولادهای پیشرفته بیانگر میزان توسعه یافتگی و رشد صنعت کشورها است.

بازار؛ گروه صنعت: دهمین کنفرانس سالانه فولادی ایران با موضوع فولادهای پیشرفته در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

در ابتدای مراسم بیتا بصیرانی، دبیر اجرایی کنفرانس با اشاره به پژوهش منتشر شده توسط بانک جهاتی در سال ۲۰۱۰ گفت: در این پژوهش امده مسیر توسعه کشورهای مختلف یکسان نیست با این وجود توسعه از هر کجا آغاز شود اگر با قدرت آغاز شود به سرانجام و مقصد می رسد.

بصیرانی افزود: در سال هایی که پول نفت زیاد داشتیم هزینه های ایجاد زیر ساخت های زیادی را پرداخت کردیم و الان به مرحله سخت توسعه رسیده ایم. این در شرایطی است که تنها سازوکار جواب می دهد آن هم در شرایطی است که مدت زیادی از بحران قطع برق تابستان نمی گذرد و قطع گاز زمستان را داریم.

۳تا ۵ درصد ظرفیت تولید فولاد کشور به تولید فولادهای پیشرفته اختصاص دارد

وی ادامه داد: بر آن شدیم که در این کنفرانس به موضوع فولادهای پیشرفته و با ارزش افزوده بالا بپردازیم. نکته قابل تامل اینکه در شاخص های جهانی حداقل ۱۰درصد از ظرفیت تولید فولاد را می توان به این نوع فولادها اختصاص داد اما در حال حاضر در ایران بین ۳ تا ۵ درصد است. هرچند میزان واردات، تولید و صادرات فولادهای پیشرفته تابع سیاست های اقتصادی در هر کشور می باشد و در برهه های مختلف ممکن است متفاوت باشد. با این وجود بدون شک میزان مصرف فولادهای پبشرفته در هر کشوری همواره بیانگر میزان توسعه یافتگی و زشد صنعتی آن کشور است.

۲۰ درصد تولیدات ذوب اهن اصفهان به تولید محصولات آلیاژی و ارزش افزا اختصاص می یابد

در ادامه مراسم مهدی کوهی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان در آستانه ۵۳سالگی است گفت: در طول ۵۲سال گذشته بیش از ۱۰۰میلیون تن محصولات طویل تولید کردیم. این در حالی است که در صنعت فولاد که عمدتا در ساختمان مصرف داشته طبق آمارهای قبل انقلاب رکورد ۵۰۰ هزار تن تولید را داشتیم.

کوهی افزود: برای امسال نیز برنامه تولید ۳میلیون تن تولید را داریم و ۲۰ درصد از این تولیدات را روی محصولات آلیاژی و محصولات ارزش افزا گذاشته ایم.

وی ادامه داد: بر اساس تدبیری که در گذشته صورت گرفته توانستیم به تولید ریل با دانش فنی آلمان برسیم و تا امروز بیش از ۵۵هزار تن از این محصول را تولید کرده ایم.

کوهی تصریح مرد: از سال ۱۳۹۷ تا به امروز هر آنچه فولادهای جدید توسعه راه آهن در کشور افتتاح می شود ریل آن محصول ذوب آهن اصفهان است. ضمن اینکه متروی کلانشهر ها از جوله مشهد، تبریز، اصفهان و تهران بازارهای جدید ما هستند که در مدار استفاده از محصولات ذوب آهن اصفهان است.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha