۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
تصویب ۲۴ ملک دولتی به عنوان دارایی مازاد دستگاه‌ها
در جلسه کمیته مولدسازی دارایی‌های دولت مطرح شد

تصویب ۲۴ ملک دولتی به عنوان دارایی مازاد دستگاه‌ها

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، در نوزدهمین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت با حضور وزیر اقتصاد ۲۴ فقره از املاک دولتی به عنوان دارایی مازاد دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید.

به گزارش بازار، نوزدهمین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت که با حضور «سید احسان خاندوزی»، «مالک رحمتی» رییس سازمان خصوصی سازی، نماینده رئیس قوه قضاییه، نماینده رییس مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای این کمیته در وزارت اقتصاد برگزار شد.

در این جلسه تعداد ۴۳ فقره از املاک دولت که تحت بهره برداری وزارتخانه‌های نفت، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی قرار دارد، توسط اعضای کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت و با حضور نماینده‌های این دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، ۲۴ فقره ملک به عنوان املاک مازاد دولت به تصویب رسید و در مسیر فرایند مولدسازی قرار گرفت.

از این ۴۳ ملک مازاد مورد بررسی کمیته مولدسازی، تعداد ۹ فقره مربوط به وزارت بهداشت در استان‌های فارس، قم و مرکزی بود که ۸ فقره آن تصویب شد و اعضای کمیته با هر ۶ فقره ملک مازاد وزارت نفت که استان مرکزی قرار داشت نیز به عنوان ملک مازاد موافقت کردند.

همچنین اعضای این کمیته تخصصی با تعداد چهار فقره از ۲۱ فقره ملک مازاد معرفی شده وزارت آموزش و پرورش که در استان‌های اردبیل، لرستان، خراسان رضوی و کرمانشاه قرار دارد به عنوان املاک مازاد دولت موافقت و ۶ ملک از ۷ فقره ملک مازاد وزارت جهاد کشاورزی نیز که از استان فارس در فهرست املاک مازاد اعلام شده بود را به عنوان املاک مازاد دولت، مصوب کردند.

در ادامه این جلسه، اعضای کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت پیش‌نویس دستورالعمل ارزش افزایی املاک و اراضی مازاد دولت را مورد بررسی قرار داده و پس از بحث و تبادل نظر به تصویب همه اعضاء رسید.

همچنین اعضای کمیته با قیمت پایه و شرایط واگذاری تعداد چهار فقره آپارتمان با بهره‌برداری سازمان امور مالیاتی کشور که در استان مازندران قرار دارد موافقت کردند.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha