۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
۴۲ درصد تولید ناخالص داخلی مازندران مربوط به صنایع غذایی است
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران:

۴۲ درصد تولید ناخالص داخلی مازندران مربوط به صنایع غذایی است

ساری- باقری، رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت: ۴۲ درصد تولید ناخالص داخلی استان مربوط به صنعت غذا است.

سعید باقری مرمتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مازندران در حوزه صنعت غذایی در کشور پیشگام است، افزود: بسیاری از برندهای استان جهانی است و صادرات خوبی را دارا هستند و این نشان می دهد صنعت غذای استان پویا و فعال است.

باقری مرمتی شمار صنایع غذایی فعال در استان را ۵۴۰ واحد ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۳۸۵ واحد از صمت استان پروانه بهره برداری و مابقی از جهاد کشاورزی پروانه دریافت کرده اند.

رئیس انجمن صنایع عذایی ودارویی با اظهار این که ۱۵ درصد از پروانه های صنعتی استان مربوط به صنایع غذایی است، گفت: ۲۴ درصد از سرمایه گذاری صنعت استان در بخش صنعت غذا است و با این میزان برای ۲۵ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اظهار این که ۳۱ درصد اشتغال استان در بخش صنعت غذایی است، گفت: ۴۲ درصد از تولیدناخالص داخلی استان مربوط به صنعت غذا است و این نشان از اهمیت و پتانسیل صنعت غذا در استان دارد.

باقری مرمتی با اشاره به برنامه روز جهانی صنایع غذایی در استان از معرفی واحدهای برتر تولیدی صنایع غذایی خبر داد و گفت: کیفیت ملاک اصلی در انتخابات واحدهای برتر است و امسال ۴۵ واحد به عنوان واحدهای برتر انتخاب شدند.

وی گفت: ۴۸ کارشناس برتر صنایع غذایی و دارویی نیز در ۹ گروه غذایی معرفی شدند و از مجموع افراد و واحدها ۹ شرکت و ۹ کارشناس برتر تقدیر شوند.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha