۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
تعریف ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه مسئولیت‌ اجتماعی در صنعت نفت
وزیر نفت اعلام کرد

تعریف ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه مسئولیت‌ اجتماعی در صنعت نفت

اوجی، وزیر نفت گفت: در صنعت نفت ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در قالب مسئولیت‌ اجتماعی تعریف شده است.

به گزارش بازار، جواد اوجی امروز (دوشنبه، ۲۴ مهرماه) در آیین امضای تفاهمنامه اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور بین شرکت ملی نفت ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، توجه به فعالیت‌های عام‌المنفعه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که در این زمینه انجام شد، این بود که لوله‌کشی داخل ساختمان در استان‌های کشور، برای خانوارهایی که زیر پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی قرار داشتند و امکان لوله‌کشی گاز در داخل ساختمان را نداشتند از سوی شرکت ملی گاز و در قالب مسئولیت‌های اجتماعی انجام شد.

وی با بیان اینکه این در حالی است که در روند گازرسانی، شرکت ملی گاز تنها وظیفه‌ رساندن گاز تا درِ منزل و علمک را دارد، ادامه داد: با این حال برای تعدادی از خانوارها که توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی تأیید شده بودند، لوله‌کشی داخل منزل نیز انجام شد.

وزیر نفت تأکید کرد: این اقدام همسو با اجرای مسئولیت‌ اجتماعی در صنعت نفت در حالی انجام شد که در برخی استان‌های سردسیر مانند کهگیلویه و بویراحمد علمک گاز بیش از سه سال می‌شد که به درِ خانه‌ها رسیده بود، اما به‌دلیل نبود لوله‌کشی داخل خانه، امکان دریافت گاز وجود نداشت.

اوجی گفت: از سوی دیگر، مناطقی که گازرسانی در آنها انجام می‌شود، ظرف دو ماه سهمیه سوخت مایع آنها قطع می‌شود و این افراد مجبور بودند کپسول گاز یا نفت سفید را به قیمت آزاد و از بازار تهیه کنند که فشار بیشتری بر آنها تحمیل می‌کرد.

وی افزود: با توجه به معرفی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، امروز در همه استان‌ها لوله‌کشی داخل ساختمان برای آنها انجام می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: در کل وزارت نفت ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه عام‌المنفعه تعریف شده است.

اوجی با بیان اینکه در اجرای پروژه مسئولیت‌ اجتماعی سراغ پروژه‌هایی می‌رویم که نیمه‌کاره مانده‌اند، گفت: برای نمونه بیمارستانی که چند سال نیمه‌کاره مانده بود، به اتمام می‌رسد یا جاده‌ای را که حادثه‌خیز است اصلاح می‌کنیم.

وی با اشاره به برکات توجه به محرومیت‌زدایی و انجام فعالیت‌های مسئولیت‌ اجتماعی در صنعت نفت اظهار کرد: با این اقدام‌ها و اثر مثبت آن در صنعت نفت، فروش و صادرات نفت افزایش یافت و در رشد اقتصادی کشور، گروه نفت توانست به عدد ۱۹.۸ درصد برسد.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha