۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
بانک‌هایی که تسهیلات مسکن پرداخت نکردند ۷۰ همت جریمه شدند
رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن:

بانک‌هایی که تسهیلات مسکن پرداخت نکردند ۷۰ همت جریمه شدند

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اشاره به جریمه ۷۰ همتی (هزار میلیارد تومانی) بانک‌هایی که تسهیلات مسکن پرداخت نکرده‌اند، گفت: جریمه بانک ها از طریق صدور برگ تشخیص وصول و وارد خزانه شده است.

به گزارش بازار، محمدرضا اسماعیلی امروز (دوشنبه) در جریان نشست با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی با اشاره به جریمه بانک ها طبق قانون جهش تولید در بخش تسهیلات مسکن، افزود: جریمه بانک‌ها در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۹ همت (۴۹ هزار میلیارد تومان) بوده که وصول آن در سال ۱۴۰۱ است.

وی بیان‌داشت: در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌ها از جریمه بانک‌ها رقم ۹۱ هزار میلیارد تومان را نشان می‌دهد که وصول آنها باید در سال جاری رقم بخورد که جمع آنها حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان جریمه عدم پرداخت تسهیلات در مقیاس ۲۰ درصد است.

به گزارش ایرنا، طبق قانون جهش تولید، بانک‌ها باید ۲۰ درصد از منابع خود را برای تسهیلات در بخش مسکن اختصاص بدهند.

اسماعیلی با بیان اینکه از این میزان تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی برگ تشخیص کشیده شده است، تصریح کرد: این رقم با همکاری بانک‌ها توسط سازمان امور مالیاتی وصول می‌شود.

وی گفت: قانون ظرفیت‌های بسیار بزرگی برای صندوق ملی مسکن دارد و در آینده این صندوق به عنوان صندوق ثروت ملی کشور ایفای نقش کند و در آینده بیشتر از آن خواهید شنید.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن ادامه‌داد: اگر در قانون اعداد و ارقامی می بینید که بزرگ هستند و در صورت تحقق بارهای بزرگی را بردارند، ناظر به ظرفیت و وظیفه بزرگی است که برای این صندوق دیده شده است.

وی با اشاره به زمان کوتاه شکل‌گیری صندوق، خاطرنشان‌کرد: هنوز به یک‌سالگی صندوق نرسیده ایم، بر این اساس نمی توان سرعت عملیات را به گونه‌ای پیش برد که دستگاه های اجرایی یا بانک هایی که عادت به پرداخت چنین ارقامی نداشتند، دچار فشار شوند.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha