۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
تبدیل وضعیت نیروهای سازمان هواپیمایی کشوری به کمیسیون ارجاع شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

تبدیل وضعیت نیروهای سازمان هواپیمایی کشوری به کمیسیون ارجاع شد

نمایندگان مردم در مجلس بند الحاقی ۳ ماده ۵۸ در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای سازمان هواپیمایی کشوری و حمل و نقل هوایی را با توجه به بار مالی آن به کمیسیون ارجاع دادند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۳ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بندهای الحاقی (۱)، (۲) و (۳) ماده ۵۸ را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم ارجاع دادند.

بر اساس بند الحاقی ۱ ارجاع شده؛ به سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اجازه داده می‌شود با رعایت سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مصوب ۱۳۸۶/۱۱/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نسبت به مشارکت با شرکتهای معتبر بین‌المللی (داخلی و خارجی) برای تشکیل شرکت‌هایی جهت سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بنادر اصلی با کارکرد بین‌المللی و فرودگاهی به استثنای خدمات کمک ناوبری و نشست و برخاست هواپیما اقدام نمایند. سهم سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و بخش خصوصی داخلی حداقل پنجاه و یک درصد (%۵۱) است.

در بند الحاقی ۲ ارجاع شده نیز آمده است: شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های فرودگاهی وابسته، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران مشمول مزایای قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۱۳۷۰/۷/۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی می‌شوند.

بر اساس بند الحاقی ۳ ارجاع شده با توجه به نقش مهم سازمان هواپیمایی کشوری در حمل‌ونقل هوایی:

۱- نظامات مالی، معاملاتی، اداری و استخدامی این سازمان در حکم شرکت دولتی متناسب با سایر شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان بنادر و کشتیرانی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطابق اساسنامه‌ای است که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

۲- قرارداد کارکنان سازمان یادشده در سِمت (پست) های حاکمیتی به صورت رسمی و در سِمت (پست) های سازمانی به صورت پیمانی می‌باشد. کارکنان موجود اعم از کارکنان قرارداد کار معین دارای شناسه و پیمانی بر اساس این حکم تبدیل وضعیت می‌شوند.

کد خبر: ۲۴۹٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha