۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
تقویت شاخص پشتیبانی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت با بهره‌برداری از ۱۴ طرح
رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت مطرح کرد

تقویت شاخص پشتیبانی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت با بهره‌برداری از ۱۴ طرح

خوشبختانه تدابیر اتخاذشده در طی سال گذشته این نوید را می‌دهد که در افق ۱۴۰۴، با راه‌اندازی حدود ۱۴ طرح در دست اجرا، این صندوق موفق به مهار ناترازی با تکیه بر منابع خود شود.

به گزارش بازار، عبدالحسین بیات در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا و عملیات شجاعانه ملت فلسطین به‌ویژه ساکنان منطقه محاصره‌شده غزه گفت: عملیات گروه‌های مقاومت بی‌نظیر، تاریخی، راهبردی و سرنوشت‌ساز است.

وی با اشاره به برنامه‌های گسترش خدمات به بازنشستگان صنعت نفت تصریح کرد: از تلاش مضاعف مدیران و کارکنان در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی در اقصی نقاط کشور قدردانی و امیدوارم روند بهبود امور با ارائه خدمات در شأن پیشکسوتان صنعت نفت ادامه یابد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه جامعه بازنشستگان صنعت نفت گنجینه دانش هستند، افزود: ارزشمندی این قشر در بخش نفت و انرژی اهمیت بیشتری دارد، زیرا حوزه نفت و انرژی در کشور راهبردی است.

بیات افزود: اهمیت گازرسانی پایدار، تولید و صادرات نفت و سوخت‌رسانی در کشور به‌گونه‌ای است که نباید خللی در آن ایجاد شود. شاغلان صنعت نفت پایداری و پویایی را در این بخش سامان‌دهی می‌کنند. بهبود خدمات‌رسانی به بازنشستگان ضمن امیدافزایی در بازنشستگان، برای شاغلان نیز انگیزه‌آفرین و امیدبخش خواهد بود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم در دوره خدمت، خودمان را معتقد و ملزم به بهبود مستمر خدمات برای بازنشستگان صنعت نفت بدانیم، زیرا به گفته بزرگان دین، مسئولیت زمانی ارزشمند است که سبب خدمت به مردم شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با برشمردن برخی اقدام‌های صیانتی در دو سال پیش در حوزه بازنشستگی صنعت نفت گفت: در احکام قوانین و مقررات پیشنهادی برخی مجموعه‌های صنعت نفت موارد محدودکننده‌ای وجود داشت که خوشبختانه با حضور به‌موقع صندوق‌ها و کانون‌ها، چالش‌های این بخش‌ها برطرف شد.

وابسته نبودن به منابع دولتی و کنترل ناترازی
بیات تأکید کرد: صندوق بازنشستگی صنعت نفت از منظر ساختار و اتکا به خود با مجموعه‌های مشابه متفاوت است و مهم‌ترین شاخصه این صندوق، وابسته نبودن به منابع دولتی است.

وی به موضوع ناترازی منابع نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تدابیر اتخاذشده در دو سال گذشته این نوید را می‌دهد که در افق ۱۴۰۴، با راه‌اندازی حدود ۱۴ طرح در دست اجرا، صندوق موفق به کنترل ناترازی با تکیه بر منابع خود شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: چالش ناترازی ورودی منابع و مصارف ارتباط ماهیتی با نظام بیمه‌ای صندوق‌ها ندارد، بلکه ناشی از سیاست‌های کوچک‌سازی دولت‌ها برای چابکی بدنه اجرایی است، از این رو طبیعی است منابع ورودی از مسیر استخدام‌های رسمی کم شود. خوشبختانه روش صندوق بازنشستگی نفت که متکی به توسعه و خلق منابع پایدار با تفکر و رویکرد بنگاه اقتصادی است، برطرف‌کننده این چالش خواهد بود.

بیات به راهبردهای کلان هیئت‌امنای صندوق‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: رویکرد مدیریتی و کنترلی از مصوبه‌های این هیئت‌امنا در شرکت‌هایی است که صندوق‌ها سهامدار آنهاست.

وی با اشاره به رویکرد «میدان تا بازار» با هدف ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر اظهار کرد: طرح میدان نفتی «سروک آذر ۲» در حال تبدیل‌ شدن به قرارداد است و اجرای این طرح و به بهره‌برداری رساندن «سروک آذر ۱» مؤید حرفه‌ای بودن گروه اقتصادی صندوق‌ها در حوزه نفت و انرژی است.

حال و آینده صندوق‌ها را با هم مدنظر قرار می‌دهیم
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها گفت: بخش زیادی از اقدام‌های امروز ما در صندوق‌ها ماهیت بین نسلی دارد، از این‌ رو توسعه سرمایه‌گذاری‌ها برای خلق منابع پایدار است، بنابراین حال و آینده صندوق‌ها را با هم مدنظر قرار می‌دهیم. گاهی این رویکرد برای خدمتگزاران در صندوق‌ها سختی‌هایی به همراه دارد، اما خود را در مقابل آینده همانند شرایط حال مسئول می‌دانیم، چون اگر آسیبی متوجه صندوق نفت شود هیچ نهاد یا مجموعه‌ای نمی‌تواند به آن کمک کند، از این‌ رو ارکان صندوق بازنشستگی صنعت نفت با همراهی کانون‌ها قطعاً از حال و آینده آن صیانت می‌کنند.

بیات ادامه داد: ان‌شاءالله سال آینده تعدادی از پروژه‌های صندوق‌ها افتتاح خواهد شد و این فرآیند تا سال ۱۴۰۴ نیز ادامه دارد و به منابع پایدار صندوق‌ها افزوده می‌شود.

وی گفت: تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک‌ها نیز به‌عنوان یکی از رویکردهای مهم بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری مدنظر است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: کارگروه ارزی در سطح شرکت‌ها با هدف شفاف‌سازی و مبارزه با فساد تشکیل و سبب جایگزینی صرافی‌های بانکی با صرافی‌های غیربانکی شد. این راهبرد افزون بر کمک به سالم‌سازی فرآیندها سبب کمک به اقتصاد کشور نیز می‌شود، به‌طوری‌ که بعضی مسئولان حوزه اقتصادی از این اقدام گروه اقتصادی صندوق‌ها قدردانی کردند.

بیات تصریح کرد: شرکت‌های زیان‌ده منحل یا تغییر کاربری داده شده‌اند و یکی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده بازگشت حکمرانی گروه اقتصادی صندوق‌ها در شرکت‌های تابع و وابسته بود، از این رو طبق مصوبه هیئت‌امنا راهبرد صندوق‌ها در کنترل مدیریتی شرکت‌هایی است که سهامدار عمده آن هستند، زیرا این کار پیامدهای اقتصادی برای صندوق‌ها دارد.

اهداف مشترک کانون‌ها و صندوق‌ها
در این نشست حسین کاشفی، دبیر دوره‌ای کانون‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه هدف کانون‌ها و صندوق‌ها در بهبود و افزایش خدمات و صیانت از صندوق‌ها مشترک است، افزود: آمادگی افزایش تعاملات خود را با مجموعه همکار صندوق‌ها در زمینه‌های مختلف داریم.

پس از گزارش دبیر کانون‌ها، معاونان و مسئولان در بخش‌های امور بازنشستگی و رفاه، ایثارگران، تدوین مقررات، درمان، امور کانون‌ها درباره‌ محورهای بیان‌شده توضیح لازم را ارائه کردند که بازگشت مالیات‌ها، مستمری‌بگیران حداقلی، شیوه‌نامه تعاملات مالی و اداری با کانون‌ها، مطالبات ایثارگران، بازنگری تعرفه‌های پزشکی، به‌کارگیری فرزندان بازنشستگان، به‌روزرسانی مقررات مربوط به بازنشستگان، تعیین تکلیف مسئله طرح مسکن، توسعه خدمات رفاهی و گردشگری، صورت‌های مالی و انتشار آن و افزایش سقف وام‌ها از مهم‌ترین محورهای مطرح‌شده در این نشست بود.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha