۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
کره جنوبی وارد مرحله احیای اقتصادی می شود
وزیر دارایی کره جنوبی:

کره جنوبی وارد مرحله احیای اقتصادی می شود

وزیر دارایی کره جنوبی امروز اعلام کرد این کشور با نشانه های جهش صادرات و با وجود افزایش تنش ها در خاورمیانه که منجر به ظهور موقعیت نامطمئن شده است، وارد مرحله احیای اقتصادی می شود.

به گزارش بازار، چو کیونگ هو وزیر دارایی کره جنوبی در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در مراکش گفت: «ما باور داریم صادرات تراشه ها بار دیگر و به تدریج اقتصاد ما را حمایت می کنند. »

وی در ادامه سخنانش افزود چشم انداز صنعتی دیده می شود که صادرات تراشه ها بار دیگر از شرایط نامطلوب و ناموفق خارج و به تدریج احیا می شود. این روند در ۳ ماهه آخر سال جاری میلادی و آغاز ۲۰۲۴ بهبود پیدا خواهد کرد. مسئله کلیدی این است که به نظر می رسد اقتصاد وارد مرحله جدیدی از بازسازی و احیا می شود.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که صادرات کره جنوبی برای دوازدهمین ماه پیاپی در ماه سپتامبر کاهش داشت. باوجود این تقاضای جهانی برای نیمه رساناها در مسیر احیا قرار گرفته است.

وزیر دارایی کره جنوبی خاطرنشان کرد شاخص های اقتصادی مهم از جمله تورم و اشتغال نیز چشم اندازی روشن تر در اقتصاد این کشور را نشان می دهند.

چو کیونگ هو با اشاره به افزایش سطح اشتغال تاکید کرد اقتصادهای مهم و بزرگ درحال حاضر نرخ های تورم ۵ و ۶ درصد را تجربه می کنند. این درحالی است که ارقام کره جنوبی حدود ۲ تا ۳ درصد را نشان می دهد.

این مقام سیاسی کره جنوبی در پایان گفت باوجود اینکه اکنون برای اظهارنظر درباره تمامی بلتکلیفی ها و عدم قطعیت که به دلیل افزایش تنش ها میان اسرائیل و فلسطین بوجود آمده زود است اما این درگیری می تواند بر روی قیمت مواد اولیه و نفت تاثیر بگذارد. تا اینجا واکنش بازار جهانی به این مناقشه اندک بوده است. بنابراین اگر قیمت جهانی نفت در سطح کنونی باقی بماند، روند قیمت مصرف کنندگان تا پایان سال جاری میلادی تغییر چشمگیری نخواهد کرد. باوجود این اگر نوسان قیمت زیاد شود ممکن است بر قیمت مصرف کنندگان تاثیر بگذارد.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha