۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
ساماندهی شناورهای فاقد هویت| ناوگان مسافربری دریایی نوسازی می‌شوند
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

ساماندهی شناورهای فاقد هویت| ناوگان مسافربری دریایی نوسازی می‌شوند

علی‌نازی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت و نوسازی ناوگان مسافربری دریایی در حال پیگیری است.

به گزارش بازار، مجید علی‌نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در همایش مدیران این سازمان که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر، اعضای هیات عامل و مدیران ستادی و بنادر کشور برگزار شد، اظهار کرد: ابلاغ سیاست گذاری جدید سازمان بنادر در خصوص انجام عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها در بنادر غیرملکی از مهم ترین اقدامات حوزه دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی طی سال جاری است.

توسعه ناوگان دریای خزر
وی با اشاره به توسعه ناوگان دریای خزر، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۶۰ فروند کشتی باری در دریای خزر فعال است که حدود ۶۵ فروند آن‌ها تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران و در سال جاری در راستای اهداف اقتصاد دریامحور و توسعه کریدور شمال-جنوب، ۱۴ فروند کشتی باری به ناوگان شمالی کشور جهت تردد در دریای خزر اضافه شده است.

ساماندهی شناورهای فاقد هویت
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ساماندهی شناورهای فاقد هویت نیز، گفت: پس از ابلاغ تفسیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص امکان ثبت قایق‌های فاقد هویت سه ساله مطابق با تصویب‌نامه هیات وزیران، شیوه‌نامه ثبت قایق‌های فاقد هویت تدوین و فرآیند الکترونیکی ثبت و صدور گواهینامه از طریق سیستم جامع دریایی ایجاد و اجرای این فرآیند به بنادر ابلاغ شد.

علی‌نازی با اشاره به اینکه در کشور سیشل با حضور ۱۵ عضو حاضر از ۲۰ کشور عضو، اجلاس تفاهم‌نامه برگزار شد، بیان کرد: این اجلاس پس از ۳ سال وقفه مدنظر قرار گرفت و نمایندگان ایران ضمن حضور فعال در احقاق حقوق و دفاع از موازین دریایی کشور تلاش بسیاری داشتند.

مدیریت سفرهای دریایی
وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسه کمیته حمل و نقل دریایی ذیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برای تمامی ایام تعطیل و ایام پیک مسافری، برگزار می‌شود، توضیح داد: برای سفرهای نوروز آتی نیز مقرر است شش جلسه به صورت ماهانه برگزار و همچنین دستورالعمل ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۳ بازبینی و ابلاغ شود.

طرح نوسازی ناوگان مسافربری
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص طرح نوسازی ناوگان مسافربری، توضیح داد: پس از تحول در ساخت شناورهای مسافربری در سال ۱۳۹۰، در سال جاری طرح نوسازی شناورهای مسافربری در سیاست‌های وجوه اداره شده پیشنهاد شد تا با حمایت سازمان، ناوگان مسافربری کشور نوسازی و جان مسافران در دریا حفظ شود و در راستای تحقق این هدف، شرکت‌های کشتی‌سازی فعال دعوت شدند تا طرح‌های خود را ارائه دهند.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha