۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
رشد ۴ درصدی تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر کشور طی شش ماهه نخست ۱۴۰۲
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد

رشد ۴ درصدی تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر کشور طی شش ماهه نخست ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی، اولویت اول و آخر این سازمان در حوزه سرمایه‌گذاری است از رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش مدیران این سازمان که با حضور اعضای هیات عامل و مدیران ستاد و بنادر کشور برگزار شد، در آغاز سخنان خود ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی همواره ناکام بوده و انشاءالله این بار نیز ناکام خواهد بود و کشورهای مسلمان در یک برهه تاریخی برای نقش‌آفرینی به منظور مقابله با ظلم قرار دارند.

رشد عملیات تخلیه و بارگیری کالا نسبت به شش ماهه سال گذشته
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شاهد رشد ۴ درصدی در بخش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی کشور طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، گفت: خوشبختانه موارد طراحی و برنامه ریزی شده در حوزه دریایی و بندری به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است.

تلاش برای ایجاد تحول در بخش تامین تجهیزات بندری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: باید شاهد تحول در بخش تامین تجهیزات بندری باشیم و تامین تجیزات استراتژیک بندری در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

صفایی با اشاره به اینکه همواره در کشور بر حسب تجارت دریابرد کشور، برنامه‌ریزی صورت گرفته است، عنوان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر حرکت مسئولان با مقوله دریا است و هیچ زمانی ایشان و رییس‌جمهور تا این حد به مقوله دریا نپرداخته‌اند و انصافا وزیر راه و شهرسازی نیز نگاهی راهبردی و استراتژیک به حوزه اقتصاد دریا دارند.

اهمیت تصویب برنامه هفتم توسعه در حوزه اقتصاد دریامحور برای سازمان بنادر
وی همچنین به اهمیت تصویب برنامه هفتم توسعه به منظور اجرای احکام مرتبط با اقتصاد دریامحور اشاره و عنوان کرد: احکام مرتبط با اقتصاد دریامحور در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، نقش راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی را تعیین می‌کند و این احکام صرفا مربوط به مباحث بندری و دریایی نیست و مباحث کلان نظام را شامل می شود و تحت عنوان اقتصاد دریاپایه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوب شده است.

معاون وزیر راه افزود: در این صورت کارکرد عظیمی در حوزه اقتصاد دریامحور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف می شود و نگاه راهبردی از سوی این سازمان شکل می گیرد و با تصویب برنامه هفتم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی شاهد پرواز بلند سازمان بنادر در زمینه اقتصاد دریامحور خواهیم بود.

بنادر چشمه بار و مهم‌ترین نقطه کریدورها هستند
صفایی با اشاره به اهمیت بحث کریدورها، خاطرنشان کرد: در بخش کریدورها بنادر به عنوان چشمه بار، مهم ترین و اصلی ترین نقاط کریدور هستند و تلاش زیادی به منظور ارتباط با کشورهای مختلف از سوی معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر با انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه مدنظر قرار گرفته است.

جزییات هدفگذاری جذب سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردتومانی
وی با تاکید بر اینکه هدف گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سرمایه گذاری بر جذب ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی است، بیان کرد: ۵۳ هزار میلیارد تومان از این رقم در حوزه مهندسی و توسعه امور زیربنایی و ۴۷ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به حوزه بندری است و در عین حال برنامه‌ریزی صورت گرفته بر جذب ۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری داخلی و ۸۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری خارجی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری اولویت اول و آخر سازمان بنادر و دریانوردی بخش خصوصی است و باید اعلام کنیم که قراردادهای سرمایه گذاری اقتصادی می شود.

صفایی با تاکید بر اینکه باید سریعا به مشکلات بنادر رسیدگی شود، خاطر نشان کرد: نباید اجازه توقف هیچ گونه فعالیتی را در بنادر کشور بدهیم و مرتفع کردن مشکلات بنادر کشور باید به عنوان اولویت در دستورکار قرار گیرد؛ نباید بروکراسی ایجاد شود و نگاه باید حل مشکل باشد.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha