۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
اقتصاد هند فاصله زیادی با چین دارد| هند توان جایگزین شدن با اقتصاد چین را ندارد
هلدینگ بانکی HSBC:

اقتصاد هند فاصله زیادی با چین دارد| هند توان جایگزین شدن با اقتصاد چین را ندارد

هلدینگ بزرگ بانکی HSBC در تازه ترین گزارش خود از وضعیت اقتصادهای بزرگ جهانی تاکید کرد که علیرغم پیشرفت اقتصادی اخیر هند طی ماه های گذشته، این کشور هنوز راه طولانی برای گرفتن جایگاه چین در جهان دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ هلدینگ بزرگ بانکی HSBC در تازه ترین گزارش خود از وضعیت اقتصادهای بزرگ جهانی تاکید کرد که علیرغم پیشرفت اقتصادی اخیر هند طی ماه های گذشته، این کشور هنوز راه طولانی برای گرفتن جایگاه چین در جهان دارد.

در گزارش HSBC تاکید شده است که اقتصاد هند هنوز در برابر چین، توان و فاکتورهای موثر بسیار کمتری برای رشد اقتصادی داشته و لذا فاصله بسیار زیادی برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی بزرگ جهانی همچون چین است.

این هلدینگ بزرگ بانکی حتی تاکید کرده است که گذر زمان نیز منجر به پیش افتادن هند در مقابل چین نخواهد شد؛ بلکه تنها باید منتظر افزایش شکاف میان دو کشور در سطح رشد اقتصادی و پیشرفت فناوری باشیم.

بر اساس آخرین پیش بینی صندوق بین المللی پول، فاصله اقتصاد دو کشور تا سال ۲۰۲۸، به رقم ۱۵ تریلیون دلار خواهد رسید و این در حالیست که حجم اقتصادی کل منطقه یورو تنها ۱۷.۵ تریلیون دلار برآورد شده است.

از سوی دیگر، هلدینگ اقتصادی «بارکلِیز»در تازه ترین گزارش اقتصادی خود پیش بینی کرده بود که در صورت رشد اقتصادی ۸ درصدی هند تا پنج سال آینده، این کشور می تواند جای چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهانی را به خود تخصیص دهد؛ موضوعی که HSBC اکنون آن را رد کرده و معتقد است چنین موضوعی صحت ندارد.

کد خبر: ۲۴۹٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha