۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
رشد ساخت و ساز مسکن در نیمه نخست امسال
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

رشد ساخت و ساز مسکن در نیمه نخست امسال

باقری، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران از رونق ساخت و ساز مسکن در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: شاخص مدیران بخش خرید در بخش ساختمان در فروردین ماه ۳۳.۹۵ بود که در مرداد به ۵۵.۴۹ رسید.

به گزارش بازار، پیام باقری نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش راهبردهای اقتصاد مسکن، انبوه‌سازی و معماری پایدار گفت: بخش مسکن سهم عمده‌ای از تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهد و ظرفیت تولید بالای این حوزه می‌تواند سرمایه، کار و نیروی انسانی را به صورت گسترده با خود همراه کند.

باقری اظهار کرد:: بخش مسکن ۱۴ درصد اشتغال کشور را در بر می‌گیرد که از حیث فواید اجتماعی و تامین مسکن مورد نیاز جامعه اهمیت دارد. از طرف دیگر اقتصاد مسکن، یک اقتصاد درون زا است که کمترین وابستگی را واردات دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از جمله مهمترین شاخص‌های بخش مسکن را پیوند با صنایع دانست و گفت: بخش مسکن با ۱۸۰ صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد که نشان می‌دهد این بخش پیشران اقتصاد بوده و رونق مسکن با رونق اقتصادی عجین شده است.

باقری تاکید کرد: مسکن کالایی بادوام، ضروری و اجتناب ناپذیر است که با کالای دیگری جایگزین نمی شود.

وی با بیان اینکه گزارش‌های شامخ بخش ساختمان (شاخص مدیران خرید بخش ساختمان) از رونق ساخت و ساز در نیمه اول سال جاری حکایت دارد، گفت: شاخص شامخ در فروردین ماه ۳۳.۹۵ بود که در مرداد به ۵۵.۴۹ رسید.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه هدفگذاری باید به سمت مسکن اقتصادی باشد، گفت: رویکردها و ماموریت‌های جدید باید در جهت کاهش قیمت تمام شده مسکن باشد و یکی از راهکارها گذار از سنتی سازی به صنعتی سازی است.

وی تاکید کرد: باید به سمت مسکن سبز برویم که تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه انرژی و مقرون به صرفه کردن مسکن دارد.

کد خبر: ۲۴۹٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha