۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
طراحی و ساخت درب های «فلکسیبل» باتری در ذوب آهن اصفهان
به منظور جلوگیری از انتشار گازهای خام اجرا شد؛

طراحی و ساخت درب های «فلکسیبل» باتری در ذوب آهن اصفهان

اصفهان - شرکت ذوب آهن اصفهان پروژه های زیست محیطی مختلفی را در دست اجرا دارد که از آن جمله طراحی وساخت درب های قابل انعطاف (فلکسیبل) باتری در بخش ککسازی شماره ۳ است.

به گزارش بازار، شرکت ذوب آهن اصفهان پروژه های زیست محیطی مختلفی را در دست اجرا دارد که از آن جمله درب های قابل انعطاف (فلکسیبل) باتری در ککسازی شماره ۳ است.

در این راستا به منظور جلوگیری از انتشار گاز خام از درب سلول های باتری سه و به تبع آن جلوگیری از آلودگی هوا و انتشار بوهای نامطبوع در محیط، پروژه طراحی، ساخت و نصب درب های قابل انعطاف(فلکسیبل) باتری ککسازی شماره ۳ با طراحی و ساخت درب نمونه فلکسیبل در اواخر سال ۹۶ آغاز شد.

پس از ساخت و نصب درب نمونه بر روی باتری ۳ و تایید اثر بخشی آن، مرحله اول پروژه شامل ساخت ۷۴ عدد درب مربوط به سمت کک با استفاده از توانمندی های متخصصین داخلی شرکت، طی یک برنامه زمانبندی هفت و نیم ماهه از تاریخ ۱ فروردین ماه ۹۸ آغاز و در اواسط آبان ماه سال ۹۸ به بهره برداری رسید.

مرحله دوم پروژه مذکور نیز شامل طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از ۷۴ درب فلکسیبل مربوط به سمت ماشین تخلیه و همچنین ساخت ۱۰ عدد درب رزرو نیز با استفاده از توانمندی های داخلی شرکت از تاریخ ۱ آبان ماه ۹۸ تا ۳۰ مرداد ماه ۹۹ انجام و به بهره برداری رسید. این پروژه در مجموع با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال انجام و به بهره برداری رسید.

با طراحی و ساخت درب های قابل انعطاف (فلکسیبل) مشکل گاز بندی درب ها و سلول های باتری ۳ حل شده و با تغییر شکل و تغییر جنس قاب به نوع فولاد ضد زنگ، عمر این قطعه افزایش پیدا کرده و همچنین به وسیله فنر هایی که در دور بدنه جانمایی شده است به هر قسمت قاب نیروی قابل کنترل وارد می شود که گاز بندی درب را ارتقاء می بخشد.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha