۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
افزایش ۱۹ هزار بشکه‌ای برداشت روزانه نفت از میدان مشترک آزادگان جنوبی
مدیر طرح توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی خبر داد

افزایش ۱۹ هزار بشکه‌ای برداشت روزانه نفت از میدان مشترک آزادگان جنوبی

مدیر طرح توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی (GC) گروه پتروپارس از افزایش ۱۹ هزار بشکه‌ای تولید نفت از میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی خبر داد.

به گزارش بازار، آرش اخلاقی با تشریح وضع تأسیسات سرچاهی طرح توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی گفت: از مجموع ۴۱ حلقه چاه این میدان که در تعهد گروه پتروپارس است تاکنون ۱۰ حلقه چاه با ظرفیت ۱۰ هزار و ۷۰۰ بشکه تولیدی شده و ۷ حلقه چاه دیگر نیز آماده راه‌اندازی است و با اعلام کارفرما مبنی بر آمادگی دریافت نفت به مرور و در یک ماه آتی، تولیدی می‌شود و تعهد گروه پتروپارس مبنی بر تولیدی شدن ۱۷ حلقه چاه با ظرفیت تولید ۱۹ هزار بشکه نفت محقق خواهد شد.

مدیر طرح توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی افزود: عملیات اجرایی پنج حلقه چاه دیگر نیز در حال انجام است که با دریافت تجهیزات HIPPS «سیستم حفاظت با سیستم یکپارچگی بالا» ( High Integrity Pressure Protection System) بر اساس برنامه دریافتی تا پایان آذرماه افزایش ۴۸۰۰ بشکه‌ای تولید نفت از آن عملیاتی شده و به این ترتیب و در مجموع تا پایان فصل پاییز، سهم پتروپارس در افزایش تولید نفت از میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی به ۲۳ هزار و ۸۰۰ بشکه نفت در روز خواهد رسید.

وی در مورد وضع چاه‌های دیگر میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی گفت: تعداد ۸ بستر مشتمل بر ۱۳ حلقه چاه به‌دلیل انجام عملیات حفاری روی آنها هنوز به پیمانکار روسطحی تحویل نشده‌اند که از ۹ چاه حفاری‌نشده روی این بسترها، انجام عملیات حفاری پنج چاه با ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در تعهد پتروپارس و چهار چاه دیگر با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در تعهد کارفرماست و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نظر است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

مدیر طرح توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی در پایان با بیان اینکه عملیات اجرایی خطوط جریانی عمده چاه‌ها نیز در حال انجام است و تاکنون از مجموع ۱۵۴ کیلومتر خطوط لوله جریانی نفت حدود ۱۱۰ کیلومتر از خطوط اجرا شده است، پیشرفت ۱۹ بسته کاری قرارداد GC طرح آزادگان جنوبی را ۷۶.۹۱ درصد اعلام کرد.

گفتنی است هدف اصلی گام نخست طرح توسعه آزادگان جنوبی، تولید روزانه ۳۲۰ هزار بشکه نفت در روز است که طی قرارداد GC، راه‌اندازی ۴۱ حلقه چاه شامل ۶۷ هزار بشکه نفت در روز به گروه پتروپارس واگذار شده است.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha