۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
اقتصاد جهانی در سخت ترین شرایط خود طی چند دهه اخیر قرار گرفته است
رئیس بانک جی پی مورگان:

اقتصاد جهانی در سخت ترین شرایط خود طی چند دهه اخیر قرار گرفته است

رئیس هلدینگ بانکی «جی پی مورگان» طی سخنانی هشدار داد که جهان در معرض وضعیت اقتصادی سختی است که طی دهه های گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رئیس هلدینگ بانکی «جی پی مورگان» طی سخنانی هشدار داد که جهان در معرض وضعیت اقتصادی سختی است که طی دهه های گذشته بی سابقه بوده است.

«جیمی دایمن» با اشاره به بازارهایی چون انرژی و مواد غذایی در پی جنگ به راه افتاده در خاورمیانه و اوکراین، همزمانی این وقایع با دوران مبارزه دولت ها برای کنترل تورم را طاقت فرسا دانسته و تاکید کرد که بحران های ژئوپولیتیکی ایجاد شده می تواند علاوه بر بازارهای مذکور، به صنعت حمل و نقل جهانی نیز آسیبی جدی وارد سازد.

وی دوران فعلی اقتصاد جهانی را سخت ترین و پیچیده ترین شرایط طی چند دهه اخیر معرفی کرده و گفت که مجموع این عوامل می تواند بر روی کشش بازارهای مالی تاثیری منفی به جای بگذارد.

پر سابقه ترین رئیس بخش بانکداری ایالات متحده همچنین تاکید کرد: ما هنوز در خصوص تاثیر کمیت شرایط وخیم ایجاد شده در اقتصاد جهانی و در بازه زمانی بلند مدت ارزیابی درستی نداریم. آنچه در حال حاضر با آن مواجه هستیم، کاهش لیکوئیدیتی بازارها در سیستم اقتصادی و همچنین محدود شدن قابلیت توسعه بازارها است.

لازم به ذکر است، جنگ حماس علیه رژیم صهیونیستی تاثیرات منفی بسزایی بر بازارهای مختلف جهانی بر جای گذاشته که مهمترین این تاثیرات را بازار سهام بین المللی و همچنین افزایش تورم در بازارهایی چون انرژی و مواد غذایی است که به نظر می رسد با توجه به موقعیت جغرافیایی مهم مدیترانه در حمل و نقل نفت و مواد غذایی مهمی چون گندم روسیه و اوکراین، بخشی از بحران ایجاد شده به جنگ سرزمین های اشغالی باز گردد.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha