۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
تولید الکتروموتورهای پرمصرف ممنوع شد

تولید الکتروموتورهای پرمصرف ممنوع شد

در ادامه برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف و ارتقای بهره‌وری انرژی در تجهیزات برقی، ممنوعیت تولید الکتروموتورهای کولری کم‌بازده و پرمصرف به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار، محمد مهدی پیغمبرزاده از اجباری شدن تولید الکتروموتورهای پربازده کولرهای آبی فقط با رده انرژی A و بالاتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: موتورهای القائی کم‌بازده کولرهای آبی، بیش از نیم قرن است با راندمان کمتر از ۵۰ درصد در کشور تولید می‌شود. به عبارت دیگر با استفاده از این موتورها ۵۰ درصد انرژی برق ورودی به کولر تلف می‌شود و به هدر می‌رود.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌ وزارت نیرو با سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت در سیزدهم اسفندماه سال گذشته و در ادامه برنامه‌های دولت سیزدهم برای ارتقا بهره‌وری انرژی در تجهیزات برقی با اولویت سیستم‌های سرمایشی، جلسه مشترک کارگروه ماده ۱۱ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و کمیته ملی استاندارد برای بازنگری در استاندارد مصرف انرژی الکتروموتورها برگزار شد.

مشاور بهره‌وری انرژی ساتبا در این زمینه تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد تولید الکتروموتورهای مخصوص کولرهای آبی صرفا با رده انرژی A و بالاتر انجام شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس کولرسازان و الکتروموتورسازان از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی لازم را برای تولید و استفاده از الکتروموتورهای پربازده برای تولیدات آتی کولر آبی صورت دهند.

پیغمبرزاده افزود: بر این اساس تولید الکتروموتورهای پرمصرف و کم بازده ممنوع است و تاریخ اجرای اجباری این مهم به زودی از سوی سازمان ملی استاندارد ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha