۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
راه آهن قزوین-کرج زمینه صرفه‌جویی ۱۲.۷ میلیون لیتر سوخت را فراهم کرده است
معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

راه آهن قزوین-کرج زمینه صرفه‌جویی ۱۲.۷ میلیون لیتر سوخت را فراهم کرده است

قزوین- داودی، معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: خط آهن قزوین-کرج سالانه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت به ارزش ۲۵۳ میلیارد تومان ایجاد کرده است که به کاهش جدی حجم ترافیک از این مسیر منتهی می‌شود.

 سید مصطفی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای توسعه خطوط ریلی کاهش ترافیک در راه‌ها و افزایش ایمنی و سلامت در جاده‌ها است که خوشبختانه امروز با افتتاح طرح‌های خوبی در این حوزه در کشور مواجه هستیم.

وی بیان کرد: با ایجاد این خط آهن جدید سالانه ۲۵۷ میلیون نفر جدید به ظرفیت جابه‌جایی مسیر کرج-قزوین افزوده و زمینه اشتغال ۱۶۵ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌کند.

معاون فنی و امور زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:  همچنین پیش بینی می شود از امروز با بهره برداری این خط آهن سرعت قطار مسافربری در این مسیر افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد.

داودی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های اجرای این طرح کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از تردد بی‌شمار در مسیر قزوین به کرج است که با کاهش جدی مصرف سوخت می‌تواند اقدامی ارزشمند در زمینه کاهش آلایندگی های محیطی باشد.

وی تصریح کرد:  توسعه حمل و نقل سبز به یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور تبدیل شده و در کشور نیز این رویه با حمایت از توسعه صنعت ریلی در دست اجرا است.

معاون فنی و امور زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی افزود: در حال حاضر ظرفیت مسیر قزوین – تهران تکمیل شده بود که با ایجاد خط دوم و افزایش تعداد قرار تجمع مسافران در ساعات اولیه و پایانی روز تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

داودی تصریح کرد: اعتماد مردم به شبکه حمل و نقل ریلی از مهم‌ترین دارایی‌های ما است و خوشحالیم که توانسته ایم رضایت مردم را کسب کنیم.

کد خبر: ۲۴٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha