۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه باعث تحول در اقتصاد می شود
نماینده مردم اراک در مجلس:

توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه باعث تحول در اقتصاد می شود

آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم گفت: اگر روابط تجاری با کشورهای همسایه را گسترش دهیم بدون شک کمک شایانی در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس، به عدم گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سالیان اخیر دولتمردان در حوزه دیپلماسی اقتصادی غفلت کردند و توجهی به این مسئله مهم نداشتند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر چند کشور دیگر همچون ایران مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا واقع شدند و اگر در این سال‌ها با این  کشورهایی که مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفتند روابط تجاری خود را گسترش می‌دادیم؛ در حقیقت می‌توانستیم به منافع اقتصادی مورد نیاز کشورمان دست پیدا کنیم.  

نماینده مردم اراک به عدم فعالیت میزهای اقتصادی سفارتخانه‌های کشورمان اشاره و اظهار کرد: اگر میزهای اقتصادی سفارتخانه‌های کشورمان فعال بودند؛ بنابراین این امر می‌توانست اثرات ویژه‌ای در اقتصاد کشورمان داشته باشد، اما متاسفانه به این مهم که در تقویت ابعاد اقتصادی کمک می‌کرد نگاه خاصی نشد.

آصفری به حمایت‌های مجلس یازدهم برای توسعه روابط اقتصادی کشورمان اشاره کرد و افزود: مجلس یازدهم در بخش گروه‌های پارلمان دوستی فعالیت خود را دوچندان خواهد کرد و هم اینکه از وزارت امور خارجه و همچنین صنعت و معدن خواهیم خواست که میزهای صنعت و سرمایه‌گذاری خود را در سفارتخانه‌ها فعال کنند تا در حوزه اقتصادی گامهای موثری در جذب سرمایه‌گذار برداشته باشیم.

 وی در ادامه تاکید کر: در ضمن اگر دولت لایحه‌ای را در رابطه با تسهیل جذب سرمایه‌گذار به مجلس ارائه دهد؛ قطعا در این باره کمک خواهیم کرد که این مهم اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۲۴٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha