۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
تفاهم عربستان و ایران قطعا به نتایج مثبتی منجر خواهد شد
رئیس پارلمان عرب:

تفاهم عربستان و ایران قطعا به نتایج مثبتی منجر خواهد شد

رئیس پارلمان عرب تاکید کرد که تفاهم عربستان و ایران قطعا به نتایج مثبتی منجر می‌شود که در منطقه و جهان منعکس خواهد شد.

به گزارش بازار، رئیس پارلمان عرب در مصاحبه اخیر با خبرگزاری شینهوا گفت که طرح کمربند و جاده، که چین ۱۰ سال پیش راه اندازی کرد، یک "ابتکار مهم" است، زیرا مشارکت‌های برد-برد و منافع مشترک را بین کشورهای شرکت کننده ایجاد می‌کند.

وی افزود: تردیدی وجود ندارد که منافع مشترک بر مشکلات و مشکلات پیش روی کشورها غلبه می‌کند، بنابراین پارلمان عرب معتقد است که طرح کمربند و جاده یک ابتکار جهانی است که به نفع همه کشورهای جهان خواهد بود.

رئیس پارلمان عرب به شینهوا گفت که این پارلمان از این ابتکار حمایت می‌کند؛ چراکه تأثیرات مثبتی در سطح جهانی دارد و کشورهای جهان را به هم نزدیکتر می‌کند.

شایان ذکر است که در چند سال گذشته، چین ابتکار توسعه جهانی، ابتکار امنیت جهانی و ابتکار تمدن جهانی را نیز راه اندازی کرده است.

العسومی ادامه داد: این ابتکارات مورد استقبال اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است، زیرا ابتکاراتی مثبت و به نفع جامعه جهانی است.

وی با بیان اینکه چین تحت ابتکار امنیت جهانی توانست به آشتی بین عربستان سعودی و ایران دست یابد، تاکید کرد که میانجیگری پکن به ریاض و تهران کمک کرد تا پس از سال‌ها اختلاف، روابط دیپلماتیک خود را بازسازی کنند.

رئیس پارلمان عرب با بیان اینکه ما به عنوان یک منطقه عربی می‌بینیم که ابتکار امنیت جهانی نتایج بسیار مثبتی در موضوع آشتی عربستان و ایران به دست آورده است، خاطرنشان کرد: عربستان و ایران دو کشور بزرگ و تاثیرگذار هستند و تفاهمی که آن‌ها به دست آورده اند قطعا به نتایج مثبتی منجر می‌شود که در منطقه و جهان منعکس خواهد شد.

وی در مورد چشم انداز ساخت جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت که چین سال‌ها پیش مطرح کرد، گفت که این یک مفهوم ایده آل است و جهان عرب در وهله اول به آن به عنوان یک مفهوم انسان دوستانه نگاه می‌کند.

العسومی اخیرا در راس هیاتی از نمایندگان پارلمان عرب از پکن بازدید کرد و با قانونگذاران ارشد چینی، دیپلمات‌ها و دیگر مقامات چینی دیدار کرد و در مورد همکاری دو طرف عربی و چینی گفتگو کرد.

کد خبر: ۲۴۹٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha