افزایش قیمت تمام‌شده، رقابت صادرکنندگان را تضعیف می‌کند
رئیس اتاق زنجان:

افزایش قیمت تمام‌شده، رقابت صادرکنندگان را تضعیف می‌کند

یوسفی اصل، رئیس اتاق زنجان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی در تأمین مواد اولیه، گفت: این شرایط به افزایش قیمت تمام‌شده محصولات منجر شده و این مسئله قدرت رقابت صادرکنندگان را تضعیف می‌کند.

به گزارش بازار، صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، با اشاره به مشکلات مربوط به تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی، گفت: شرایط کنونی باعث افزایش قیمت تمام‌شده محصولات تولیدی در مقایسه با قیمت‌های جهانی است و درنتیجه واحدهای تولیدی و صادراتی فرصت رقابت در بازارهای جهانی را از دست می‌دهند.

یوسفی اصل در هفتاد و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه، افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها نیز زمینه این مهم را هرچه بیشتر فراهم می‌کند و تکرار این قبیل رویدادهای نمایشگاهی، فرصت‌های پیش رو برای توسعه صادرات و بهبود روابط تجاری دو طرف را بیش‌ازپیش فراهم می‌سازد.

یوسفی اصل با اشاره به مزیت‌های تجارت با روسیه، خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان دو کشور ایران و روسیه آشنایی خوبی از فضای فرهنگی یکدیگر دارند که این موضوع نیز می‌تواند موجب نزدیک شدن ارتباطات تجاری شود.

او ادامه داد: باوجوداین، تا به امروز در تجارت بین دو کشور نمره قابل قبولی ثبت نشده است و افزود: با تکرار رویدادهای مشابه، می‌توان زنجان را به مرکز تجارت با روسیه مبدل کرد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این جلسه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این رویداد منجر به ایجاد و تقویت ارتباطات تجاری و اقتصادی دو طرف شود، گفت: تسهیل گری و گره‌گشایی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی از برنامه‌های ما بوده است تا تجار و فعالان اقتصادی ما با کشورهای مختلف روابط تجاری و اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های ایجاد ارتباط با رایزنان و سفرای ایران در کشورهای دیگر که در آینده اثر خود را نشان خواهد داد، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که به‌نوعی گردهمایی‌های فشرده است در راستای ایجاد ارتباط با فعالان اقتصادی است و می‌تواند مؤثر واقع شود.

کد خبر: ۲۴۹٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha